Jag var på Malmömässan idag,bara en utställningshall,inte så många växter.Jag kunde ja bara inte åker där ifrån men EN kruka underbara våriris.Så jag tittade vad Flora Linnea hade.Jag tog upp min lilla bok med alla önskerosor men de hade bara en som jag hade på listan,Cloris så jag köpte en Leander också.Austinrosor har hittills inte gett mig habegär,var jag skall plantera den har jag ingen aning om,det är inte brott då de står i kruka i uterummet.Sedan beställer jag väl några fler rosor hos Koggens rosor.
Roligt Renate med en Austinros, snart blir det fler ska du se. Leander har jag haft 5 - 6 år och den har inte frusit bort, doftar fruktigt och gott ! Fryser den ner lite gör det inget heller, den blommar lite senare bara.

Leander kan bli 2 m hög, och är frisk ! Zon 4 ros. Bild från i höstas.
Din bild är ljuvligt,jag har hittat en plats till min Leander nu.Satt upp en rosbåge idag,den gamle hade gått sönder.Det är den billiga sorten,men jag har inte hittat de jag vill ha,det går att byter.Jag plantera rosen vid rosbågen där den får samsas med en småbladigt vit klematis.Bågen står vid trappan ner mot den nedre trädgården mot söder.Så fort jorden är grävbar kommer den i jorden.Oj vad det börjar kliar i grävaarmen.
Ja nu börjar vi längta ihjäl oss att få gå ut och gräva, men all snö har börjat smälta bra nu.
Vad fint med Leander och en klematis, då är det som bäst.
gulmåra
14-03-2009, 17:58
Nej, köpa en ros går inte. De måste ha lite sällskap på vägen hem
Leander såg jättefin ut! Grattis!
Härligt att få gå på trädgårdsmässa! Jag längtar som en tok efter att få gå på Älvsjömässan, snart är det dax!!
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du
klicka här.