susanneedgren
Flera bilder

BILDER BORTTAGNA
Åsa, mälardalen zon 2
Inte så lätt att se på dessa bilder heller men är kommer det jag tycker det ser ut som:

1. Forsythia?
2. Forsythia?
3. Klätterbenved
4. Schersmin?
5. Schersmin?
6. Schersmin?

HelenJ
Försök ta närbilder på skott och stam, det är det enda man kan identifiera dem på så här års...
CillaM
Jag håller med Åsa. Åh, vad jag längtar till att forsythiorna blommar!
susanneedgren
Gör det i morgon när det är ljust!

Jag var så dum så jag trodde att det var väsentligt hur busken såg ut i sin helhet men jag fattar principen.

Återkommer i morgon med bättre bilder.
Huggorm
Men någon helt säker identifikation blir svår att göra innan löven slår ut och helst även blommorna
susanneedgren
Jag vet. Trädgården var inte dom förra ägarnas prioritet direkt. Vill mest veta om det är något som ska klippas/beskäras nu. Kan inte tänka mig att jag har fyra röda vinbär för dom ser helt olika ut. Jag gissade på två röda vinbär och två krusbär men vem vet. Typisk 80-talsträdgård med alla barrväxter som alla tröttnat på!
Åsa, mälardalen zon 2
Jag tycker inte någon växt ser ut att vara i akut behov av beskärning.

Angående vinbär det finns ju mer än röda vinbär det finns ju vita, röda, svarta, gröna (+rosa men de tror jag inte finns i sverige än) och alla sorter har olika växtsätt. Vi har mest svarta vinbär i odlingen på jobbet och de olika sorterna har olika växtsätt.

Jag har inte sett något som ser det minsta ut som krusbär på de bilder jag sett hittills i denna tråd och i den andra.
susanneedgren
Lägger upp bättre bilder i dessa nya trådar

Nya bilder

Mer bilder

/Susanne
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon