sweet lorrane
Hej jag letar efter blå kongo att sätta till våren -09...
Det finns en jädrans bra bok som handlar om våra kära knölar, Folk & Potatis heter den, av Gunnar Arnborg..
MVH
sweet lorrane
Myosotis
Jag kommer med all säkerhet att sätta blå potatis igen men har inte skaffat sättpotatis än. Om det blir Blå Congo eller någon annan blå har jag inte bestämt. Hur som helst brukar jag ha för många, jag vill hellre sätta rätt många sorter.
MariaS
Det funkar med de som finns i affären också.
Myosotis
Fast här har jag nog aldrig sett Blå Congo i mataffären. King Edward brukar jag ta vanlig matpotatis som sättpotatis.
Wilmer
Här i trakten har vi blå kongo i mataffärerna titt som tätt. Sedan kan man köpa småpåsar sättpotatis blå kongo c:a 12 st eller storsäck.
Maximilian48
Jag letar oxo efter Blå Kongo sättpotatis men hittar inte en enda plantskola i Stockholm eller på nätet som säljer de. Inte ens på trädgårdmässan har jag haft tur.... Kan någon hjälpa mig snälla??
160kvm stort hus
Jag köpte en påse potatis på coop, finns säkert på ica med.
Gjorde mos av några ( isch vilken färg! *fniss* )
Och ska ta ett par st att sätta ut i landet.

Har för mig att plantagen har blå congo sättpotatis. Om man nu inte vill ta affärspotatis.
Wilmer
Finns en tråd under köksträdgården med tips!

Jag blev nyfiken och har ringt runt här, utan framgång. Verkar vara dåligt med sätt potatis kongo i år!
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon