CillaM
För ett antal år sedan blev det ett fasligt liv i tidningarna, och det med rätta, att fiskare på Réunion Island, utanför Afrika någonstans, använde levande hundar och katter som hajbete. Jag har för mig att det var en skröna men nu börjar jag bli osäker då jag fick ett mail om det från en bekant.

Vad säger ni? Vad vet ni om det hela?
Huggorm
Klart det var äkta. Vill man ha fisk får man inte vara fin i kanten coolgleam.gif

Ha ha, var det någon moderator som plockade bort bilden? Naturligtvis var den bilden ett fotomontage, inte skulle man fästa kroken så om man skulle agna med en hund. Läpparna skulle ju rivas sönder på en gång och agnet gå förlorat. Det hela är en skröna, det var med döda hundar som dom plockade upp längs vägkanterna dom agnade.

http://www.snopes.com/critters/crusader/sharkbait.asp
CillaM
Tack för länken Huggorm. I länken så skriv det lite om att det möjligen kan finnas enstaka som använder levande djur som bete, förutom fisk då men den uppblåsta historien är en bluff, och jag borde ha insett det när The Sun var inblandad så starkt i spridningen av den falska informationen.
Huggorm
Var det möjligen aftonbladet som spred historien vidare i Sverige? biggrin.gif
Motti
Ungefär som kattungen i flaskan !där var det Japanska studenter som gjorde ett fotomonatge.En skröna !
Ralf
Jag minns andra vedervärdigheter
Nånstans på den Iberiska halvön satt man Dalamatiners i grenklykor efter avslutad jakt, så att dom kvävdes! sant eller skröna?

och någonstans kastade man hundar från torn....
andersen
CITAT (Ralf @ 15-03-2009, 14:51) *
Jag minns andra vedervärdigheter
Nånstans på den Iberiska halvön satt man Dalamatiners i grenklykor efter avslutad jakt, så att dom kvävdes! sant eller skröna?

och någonstans kastade man hundar från torn....

Ralf, jag minns att det dödas hundar för att dom har fel färg...fel färg på hundarna.
Ralf
CITAT (andersen @ 15-03-2009, 15:11) *
Ralf, jag minns att det dödas hundar för att dom har fel färg...fel färg på hundarna.

Som Bergelin sade, hunduppfödare, dom enda rumsrena rasbiologerna.
andersen
Varning för hemskheterFör er som inte kommer ihåg Aftonbladets repotage..
Ingela i Segersberg
CITAT (andersen @ 15-03-2009, 15:11) *

I Peru binder soldater fast hundar med rep om varje tass och sen övar dom prickskytte på hundarna. Avskyvärt!!! thumbdown.gif
KURT
Skall man locka till sig hajar, så skall man ju sprida mycket doft i vattnet = blod, levande bete tillför ju inga praktiska fördelar.
pejori
Usch vilka vidriga bilder ni länkar till. blink.gif
Fast jag vet att det är bluff, mår jag illa... sick.gif

Undrar hur man tänker, när man gör sådanna montage. g.gif
Det inte sitter säkert någon dåre ute i världen, som ska testa om det fungerar. crazy.gif
Aqvakul
typisk (osmaklig) vandringssägen....
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon