Äventyrslystnad? Är du galen? Jag är intresserad av rosodling, vilket ju iofs kommer strax efter bungyjump, fallskärmshoppning & forsränning vad gäller adrenalinkickar, men ändå. Du snackar med en som blir knäsvag av anspänning vid åsynen av ett rafflande parti schack.
Dock, ibland, som i höstas, får jag sådana där infall och överrumplar mig själv. Det har hänt, mer än en gång, att jag fallit för frestelsen. Sedan kommer eftertankens kranka blekhet.
Jag älskar att planera, det ger mig en kick.

Det är vad jag lever på under vintern. Följaktligen kan jag bara instämma i vad Ken Grapes säger i
Botanica Rosor, s 38, (2005, ISBN 3-8331-1748-6), "
den tid som ägnas åt rekognoscering är aldrig bortkastad". Ja, han är en gammal fd yrkesmilitär, numera (1998 åtminstone) generalsekreterare vid Royal National Rose Society (RNRS, England), och ansvarig för den världsberömda rosenträdgården i St Albans.
/S
PS. Du måste nog klicka på knappen "Infoga länk" (och följa instruktionerna där) för att den ska bli en riktig HTML-länk. Funktionen är nog inte föraktiverad som t ex när man normalt skriver e-post i HTML-mode.