CITAT (perryd @ 03-08-2009, 21:50)

Efter lång tid tog jag tag i målningen. Kollade med billackare som nobbade. Beslutade att testa primer.
Tyvärr har jag misslyckats med min etsprimer.Vissa delar av bitarna har färgen flagnat på och andra delar sitter det som berget. Jag fattar inte vad jag gjort fel. Som tur är så har jag inte monerat upp huset. Framför allt undrar jag vad jag gör nu? Har provat lite olika metoder för att få bort det som inte lossnat men det sitter fast. Jag antar att det blir till att slipa ner. Någon som har tips.
du har nog inte misslyckats med primern utan med förarbetet... minsta fingeravtryck lämnar fettfläckar ochkan göra att färgen släpper..
det är väldigt noga att man sprutar grundfärgen så fort man har tvättat o det har torkat.. det måste vara helt fettfritt och oxidfritt... själv så spolar ja av med hetvattentvätt efter att ja sprutat på ett medel som heter Reno Rex..
det du kan göra är väl att slipa ut och/ eller spackla ut ställena det har släppt på...
tillverkar växthus o har själv ett på nästan femtio kvm här hemma som ja målat grönt invändigt o vitt utvändigt..
P7190009.JPG
P7190009.JPG
P7190009.JPG
P7190009.JPG
P7190009.JPG
P7190009.JPG
P7190009.JPG