Full version: Vårens frörensning
CillaM
Nu har jag överskott på fröer så är det någon som vill ha så är det att vara först till kvarn. Förfrankerat kuvert till mig, adress får du om du pm:ar. En liten lapp i kuvertet bifogas med det som du vill ha, så jag inte skänker bort till fel person.

West Indian Ghurkin, fröer från förra årets skörd.

Buxbom (fröerna ligger ännu i sina indre fodral)

Honungsmelon (från förra året, vet inte om de gror)

Litchi chinensis (från förra året, vet inte om de gror)

Pepino (från förra året, vet inte om de gror)

Valeriana, skördat i trädgården

Solanum aethiopicum, svenskt namn saknas. Växthusodling, blir stor och taggig, både på blad och stam. Roliga frukter, som jag inte vet om de är ätbara. Dekorativa till höstkransar dock.

Meconopsis cambrica, engelsk vallmo, gul eller orange eller både ock i påsen, samlade i trädgården.

ingrid fuxwall
Finns säkert en massa folk som vill testa dina fröer
Dito Verde
Är det en sådan där Valeriana att använda till rogivande te? Det skulle jag vilja ha i min te-hörna där jag har kamomill och mynta. Har du använt den till det?
/p
CillaM
En sådan där vanlig Valeriana är det, typ officinalis smile.gif Jag har inte använt den till te eller något annat än att vara vacker i trädgården
Nauti
CITAT (Dito Verde @ 14-03-2009, 23:13) *
Är det en sådan där Valeriana att använda till rogivande te? Det skulle jag vilja ha i min te-hörna där jag har kamomill och mynta. Har du använt den till det?
/p
Jag reagerade själv på den för jag är intresserad av saker som man kan göra teer av smile.gif Jag tror att det är roten som används till de där extrakten som skall hjälpa mot oro och sömnbesvär. I samband med det fick jag lära mig att den är allmän i hela Sverige. Så jag väljer nog att gå ut och plocka mina i stället. Finns inte plats nog för att odla fler saker här hemma :/
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon