flinga100
Hej!

I huset som jag köpte förra året fanns en osmidig cementtunna där de förra ägarna hade en kompost. Jag använde den under förra året och gick idag ut och grävde lite i den för att se om den är klar att använda. Jag bifogar bild.

Vad tror ni? Kan jag använda den nu? Det vimlar av röda maskar i den - verkligen vimlar!!! sick.gif

Är det rätt tid att strö det i rabatterna nu? Eller är det för tidigt?

Tusen tack för råd!

[attachment=31990:DSC00004.JPG]

Nauti
Jag tycker att det ser ganska långt från färdigt ut. Men då har jag aldrig komposterat heller för den delen.
MariaS
Finns det mask kvar, är den inte färdig. Däremot har du nog färdig kompost i botten.

Tar man då en skottkärra och en ny kompostbehållare till hjälp, kan man tömma den nuvarande komposten helt. Den kompost som fortfarande innehåller mask, läggs i det nya kärlet och den kompost som är färdig, lägger man i skottkärran. Sen är det bara att fortsätta som vanligt.
flinga100
Tack! Jag hade ingen aning om att maskarna ska ha rymt om komposten är klar. Bra att veta.

Jag ska försöka tömma tunnan - otroligt osmidig som den är eftersom den är nedgrävd i marken... Jag ska inte använda den mer.

Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon