Victoria
Hej,

Köpte MASSOR av petuniastickingar på plantagen för 10 dagar sedan. Ställda bara upp dem i fönstret och vattnade på en skvätt. Sedan fick de skvätt vatten förra fredagen efter det har de tyvärr inte fått vatten förrän i fredags. Några blev fina och sträckte på sig efter vattningen i fredags, några är fortfarande ihopfallna och lite kladdiga och någon är lite mer torr och fnasig. Finns det någon räddning? Hur gör jag för att rädda dem? Ska jag ställa dem i minidrivhus med lock för fuktens skull eller ska de stå öppet? Någon som ha något som helst förslag på vad jag kan göra?
rosita
Jag hade provat att ställa dem i minidrivhus med underbevattningsmatta. Vatten underifrån kan vara bättre när de torkat ut och så står de lite mer skyddat i minidrivhus. Hoppas att de repar sig!
Red Top
Planterade du dom inte i krukor?
Bassam

Tack för frågan

Det är ett misstag att låta sticklingar torka , därför måste lägga nylon påse över dom efter plantering i krukor eller i vatten,

H: Bassam
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon