Full version: Medecinalväxter
† Gabriel †
Hej!

Jag är väldigt intresserad av medicinalväxter, särskilt dem som är lite mytomspunna och giftiga yes.gif
Så jag har planerat att börja odla en del växter så som:

Echinopsis peruviana
Echinopsis pachanoi
Mandragora officinarum ( alruna )
Belladonna,
Pancratium trianthum
Epithelantha micromeris
Turbina corymbosa
och någon växt från datura släktet. jag har redan börjat odla en Datura metel, ( på bilden )

Och jag undrar om någon har någon erfarenhet av att odla dessa växter. Tips och tricks. Var man kan hitta fröer har också varit ett litet problem, Jag har bara lyckats hitta fröer till Spikklubbor och Änglatrumpeter men inte till någon utav dem andra växterna. Jag har tyvärr ingen möjlighet att odla i rabatt utomhus utan det är kruka i fönstret eller på balkongen som gäller sleep.gif

[attachment=32004:DSC00656.JPG]
Finarfin
På Impecta finns frön till Belladonna, Alruna och fyra olika sorters Datura. Om dessa kan odlas i lägenhet vet jag inte.
theseraphim
mitt itps är helt enkelt...Google! :-) skämt åsido det är lite udda saker du söker så google brukar vara bra och leta med. Ang daturor...ät ingenting som är gjort utav dem det är totalt livsfarligt

mvh
theseraphim
† Gabriel †
Tack för tipset på Impecta, dem hade en hel del fina fröer yes.gif
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon