Full version: Jord till P. Edulis?
Sussie F-Flower
Jag håller på att plantera om lite växter idag och nu har jag kommit till mina små passionsfrukter.

Dom är bara ca 20-25 cm höga. Frösådda i augusti -08 (?).

Vad brukar ni plantera dessa i för jord. Googlade och hittade bl.a. någon som föreslog lite sur, kalkfri jord. Hittade även de som planterade i vanlig jord...

Vad är bäst, tror ni?

En idé som jag hade själv var att blanda citrusjord med vanlig krukväxtjord och leca men jag vågar inte lita på mitt eget förslag då jag är rädd att det blir fel... och jag vill ju att plantorna ska trivas och må bra... tongue.gif

Alexander-VG-zon3
mina trivs superbra i citrusjord. har enbart planterat den i ren citrusjord och den växer jätte bra i det och får fina stora mörkgröna blad. men vanlig blom eller plantjord funkar också du kan blanda upp den med leca.
Sussie F-Flower
CITAT (flaxss @ 15-03-2009, 15:32) *
mina trivs superbra i citrusjord. har enbart planterat den i ren citrusjord och den växer jätte bra i det och får fina stora mörkgröna blad. men vanlig blom eller plantjord funkar också du kan blanda upp den med leca.

thanks.gif flaxss!

Då provar jag det! Jag tar och gör lite olika förresten, så får jag se om det blir någon skillnad...
Det verkar ju som att dom inte är så himla knussliga på jordval.

thanks.gif
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon