Full version: Mina Rosor
nina L
Mina rosor har fullt med knoppar NU!! Vad ska jag göra? Hinner de avmogna till vintern eller bör jag ta bort knopparna? Stimulerar inte det bara tillväxten???? sad.gif
ÅsaF
Har två rosor Peace som också blommar för fullt. wub.gif Stora fina blommor och sen är det en massa knoppar på g. Det är andra gången de blommar i sommar vilket gör det extra skoj. Särskilt nu när det är höst och det mesta har slutat blomma. Det enda man kan göra är väl att vattna, om det inte regnar mycket, sen får man väl se om rosorna klarar vintern. Tror inte det finns så mycket annat man kan göra. Ev. kan man ju täcka jorden vid rötterna lite.
Kajsa
Många rosor har ett höstflor och det gör dom mer värdefulla tycker
jag, brukar klippa buketter av knopparna när det blir kallt
så får det sista slå ut inne. Annars är det att kupa upp ordentligt.
Men du Nina bor i zon 2, där klarar sig det mesta kan jag tro.
MariaH
Min rätt så nyplanterade Mme Boll har också massor av knoppar. Rosor brukar fixa vintern rätt bra, ibland fryser de ner men brukar komma igen i alla fall.
Rosor tycker jag är en av de tacksammaste trädgårdsväxterna, de ger resultat snabbt och är jättefina.
cinis74
En av mina rosor blommar också - i zon 5 (!) och dessutom mycket vackrare än i somras. Börjar dock bli lite orolig eftersom det kryper ner mot/under nollan här uppe...... unsure.gif
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon