Jag skulle vilja ha lite gula glada vintergäck i rabatten och vill helst köpa "in the green" eftersom knölarna man köper på hösten oftast är torra och döda. Känner nån till om det finns någon som säljer vintergäck "in the green"?
Lilla Fiskaregatans Trädgårdsbutik i Lund har snödroppar, men inte vintergäck in the green.
Kan du inte så frön, på flera ställen, där du kan tänka dig att ha dem - vintergäck letar i alla fall upp de "bästa" platserna via spontanspridning med frön. /cistus
Hej,
Nu vet jag ju inte var du geografiskt befinner dig... men jag är i Malmö.
Ja, och i min trädgård finns några vintergäck, delar gärna med mg ifall du vill ha några, men det handlar inte om stora mänger utan om cirka 5-10 ex.
Är du intresserad o det är geografiskt lägligt så pm:a mig.
Ha det så gott!
/Kasam
Det var snällt Kassam, men jag bor i Göteborg, så det är lite långt...
Cistus: jag har hört att det måste vara superfärska frön, och var får man tag på det?
Men det kan väl inte vara något problem att skicka med post. På engelska ebay brukar finnas många som säljer, gäller bara att hitta någon som skickar till sverige.
CITAT (josohl @ 17-03-2009, 07:02)

Det var snällt Kassam, men jag bor i Göteborg, så det är lite långt...
Cistus: jag har hört att det måste vara superfärska frön, och var får man tag på det?
Aj då, tja, min första tanke är förstås att spana in någon vintergäcksodlande granne och tigga några frön. Oanade möjligheter till sociala kontakter! /cistus
CITAT (cistus @ 17-03-2009, 17:12)

Aj då, tja, min första tanke är förstås att spana in någon vintergäcksodlande granne och tigga några frön. Oanade möjligheter till sociala kontakter! /cistus
Var i Helsingborg igår och såg att de utanför en blomsteraffär hade Vintergäck i små krukor, de tog 20 kr för en liten liten kruka med kanske 1-3 st i. Ja, jag håller absolut med Cistus: Tigg hos grannar! Eller ta en promenad i ett villaområde/koloniområde och fråga.... folk brukar ju i allmänhet vara väldigt trevliga och generösa. Här borde du ju kunna få några "in the green" o inte bara frön... Lycka till!!!
Har du tittat hos de närmaste blomsteraffärerna? Jag tycker att man ser vintergäck lite varstans.
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du
klicka här.