aanderss
Jag skaffade nytt antivirus program i dag. panda antivirus pro 2009. hade verision 2007 innan. Jag ser att de elimineras många spion program men typ 1 av 200 elimineras inte utan de eliminers när man analyserar datorn. De kommer i mappen document and setting/mitt namn/cookies/mitt namn

Hur kan de komma sig att antivirus programmet inte eliminerar alla spionprogram direkt. någon som vet?
Azur
"Tracking cookies" är inte egentligen spionprogram, utan små textfiler som sparar tid & lite information om när du besöker vissa sajter. Ofta rör det sig om reklamservrar som använder kakorna för att få surfstatistik. Som säkerhetsproblem räknat är de bland de lindrigaste.

Jag har inte använt Panda, så jag vet inte hur det gör, men normalt sett brukar antivirus program inte bry sig om tracking cookies annat än om man ber dem, eftersom man kan få problem med surfandet på en vissa sidor om man helt blockerar dem. Vet dock att en del antivirus har särskilda moduler som hanterar tracking cookies.

Men, som sagt, de är ganska obetydliga ur säkerhetssynpunkt.
aanderss
CITAT (Azur @ 17-03-2009, 23:09) *
"Tracking cookies" är inte egentligen spionprogram, utan små textfiler som sparar tid & lite information om när du besöker vissa sajter. Ofta rör det sig om reklamservrar som använder kakorna för att få surfstatistik. Som säkerhetsproblem räknat är de bland de lindrigaste.

Jag har inte använt Panda, så jag vet inte hur det gör, men normalt sett brukar antivirus program inte bry sig om tracking cookies annat än om man ber dem, eftersom man kan få problem med surfandet på en vissa sidor om man helt blockerar dem. Vet dock att en del antivirus har särskilda moduler som hanterar tracking cookies.

Men, som sagt, de är ganska obetydliga ur säkerhetssynpunkt.

men vad glad jag blir!!!!!!!!!! tack för svaret!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!1
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon