Mannen och jag har en diskussion.. jag anser att man på framsidan av huset kan plantera marktäckare som tar hand om allt underhåll av framsidan medan mannen vill ha gräs med solitärer...
Vi har dåligt med tid att sköta det och tycker i ärlighetens namn att det är roligare att planera och anlägga än att underhålla...
Min tanke var höstanemoner i olika färger som eventuellt kunde varvas med ngt annat.. men mannen vill ha gräs för en så stor sak kan man ju inte ha framför huset.. det skulle bara se vilt ut..
Så vad säger ni andra här ute i cyberrymden??
Tacksam för tips!
Jag tänker att höstanemoner ju inte precis är marktäckare - men du kanske tänker täcka marken med ngt lågt på samma yta som dem - eller hur menar du?
När det gäller marktäckare får man nog ändå vara beredd på att rensa mkt ogräs de fösta åren medan marken täcks - så att säga. Lite tålamodsprövande, så om ditt syfte är att slippa jobb är det nog inte enklaste sättet. Det är åtminstone min erfarenhet.
Annars kan man ju täcka marken med markduk, plantera i hål gjorda i den, och sedan täcka markduken med flis, grus eller något annat. Så gör ju ofta kommuner och företag när de skall ha det underhållsfritt.
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du
klicka här.