smuleborg
Hej. I min pellissticklingsbeställning fanns med (på köpet förutsätter jag, jag har inte beställt eller blivit debiterad) klisterskivor mot skadedjur "i trädgården och i växthuset". Jag sitter här och glor på paketet. Har någon testat? Vad händer med humlor, blomflugor och andra nyttodjur? Dum fråga kanske. Biologiskt växtskydd är det förvisso som företaget skriver, men... Har någon testat?
Gunilla T
Jag har inte testat så jag kan inte påstå att jag vet...men rent logiskt så tvivlar jag på att klisterskivor kan fungera selektivt och att endast skadeinsekter skulle fastna.
smuleborg
OK. Skivorna går till sopberget.
Tosan
Framförallt så håller de ju undan vuxna sorgmyggor, ofta kallade blomflugor, som man verkligen inte vill ha bland unga plantor eller frösådder.
Vill du inte ha plattorna själv så vet jag minst en som vill ha dem whistling.gif
smuleborg
CITAT (Tosan @ 22-03-2009, 23:06) *
Framförallt så håller de ju undan vuxna sorgmyggor, ofta kallade blomflugor, som man verkligen inte vill ha bland unga plantor eller frösådder.
Vill du inte ha plattorna själv så vet jag minst en som vill ha dem whistling.gif

Jag har inte slängt, ligger i slänghögen. Det handlar bara om fyra skivor. Skicka ett PM så skickar jag. Jag kan förstå att de är användbara i "slutet rum".

Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon