CITAT (blomkronan @ 05-12-2009, 08:23)

lämås
Jag är så nyfiken.... hur gick det? kan man få en lite rapport

Fick du några problem eller gick allt bra? Vilken zon bor du i föresten? Blev solen ett problem? med värmen tänkte jag?
Jag sitter nu och planerar på hur jag ska göra till våren. Ska jag ta ut sådden i mars redan?? Mitt växthus blev ju färdigt i slutet av maj så jag har inga erfarenheter som du har

Fördelen med växthuset kan jag tänka mig är att man kan ha öppen dörr på dagarna så planterna avhärdas inne i växthuset i maj, ljuset kommer in så planterna får vad dom behöver? när tog du bort bubbelplasten kommer du ihåg det?

Klart du kan få en rapport....bättre sent än aldrig...hihi
Jag bor ju i zon 4...mittemellan zon 3:) Hade inte bubbelplast i växthuset utan en tunn plast med hål i . Sån plast som man brukar ha över sina odlingsbågar på friland eller i pallkragar. Sen hade jag fiberduk runt om för solens skull, och fiberduken fick ju sitta hela sommaren eftersom jag hade tomatplantor i växthuset after jag planterat ut alla blommor.
Det var ju lite kyligt då och då, fläkten var inställd på 15 grader i början, sen 10 grader, så i början gick den väl mer eller mindre hela tiden.
Så fort värmen kom så öppnades de helautomatiska fönstren på växthuset, så då gick ju inte fläkten lika mycket....men plantorna torkade ut allt snabbare...så då fick jag passa upp mer med vatten.
Om jag minns rätt så skulle jag kunnat ha flyttat ut sådderna senare, kan tänka mig att det blir så för de flesta i år med denna vinter. Tråkigt om plantorna skulle frysa bort....man lär ju ha koll varje dag på väderlek osv.
Men senare på våren hade jag alltid dörrarna öppna på dagen om det va sol. Men kom det nån kallare dag så var de stängda.