Full version: Luftlök
rbn
Läste om luftlök och tyckte den lät jättehäftig. Någon som vet var det finns att köpa?

//rbn
rbn
Ingen som har en aning?? Jag bor förresten i Västerås om et kan hjäpa!?

//rbn
Rigoletto
Hej!

Jag ska också testa den roliga luftlöken i år. Jag ska fråga en granne på odlingslotten om jag kan få en lök eller en planta av honom. Tror att det är enklaste sättet. Har du något odlings- eller kolonilottsområde i närheten? Gå dit och fråga! Jag har inte sett luftlök säljas någonstans. :-(

Med vänlig hälsning Ann
corey
Jag hittade piplök eller luftlök via Impecta.
Rigoletto
Var det i år? Jag har också kikat där, men inte hittat luftlök (bara piplök).

Med vänlig hälsning Ann
rbn
Hej,
jag har läst på om luftlöken och det visade sig att den går inte att reproducera med frö. Den sprider sig själv endast genom att plantera de lökar som den har i luften. Alltså måste man hitta någon som har en plantering av dom eller kanske en blomsterhandel som har "sticklingar"

//rbn
Wilmer
Jag köpte mina på botaniska i Göteborg ett år, sedan är jag självförsörjande. Annars har jag fått från bekanta som fått över, bättre tips har jag inte.
vicky-g
Jag har luftlök. Har gett bort mina sista topplökar, men bara våren kommer kan jag gräva upp en lök eller två. Jag bor utanför Västerås.
Vero
Jag antar att jag också har luftlök. Vi flyttade in i höstas och det står en spejsig lök i kryddträdgården med ganska grov stjälk och små lökar i toppen.

Går den att äta är min spontana fråga?
Lady Hamilton
CITAT (Vero @ 09-04-2009, 20:55) *
..Går den att äta är min spontana fråga?.........

Jag brukar i allafall äta mina yes.gif de är starkare än vanlig gullök
Preussen
det finns en annons om luftlök här på odlas köp & sälj. själv har jag beställt därifrån.
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon