Sussgirl
Hej!

Skulle vilja få tag på lite fina sorters julrosor,gärna prickiga eller dubbla. Har vanlig vit och rosa med grön insida. Ett stort ex som stod på tomten när vi köpte huset.. först visste jag inte vad det var en sen när den blommade så wow!! Julros. Har alltid velat ha en sån.
Någon som vet var man kan få tag på dsorter? Helst skicka efter då eftersom det inte finns i min närhet.
Tacksam för svar.

Mvh Susanne
Jan Lindgren
Hej!
Jag har handlat lite av Jurgen Peters. Jag har även varit där. Det är en välkänd och trevlig plantskola. Han har en del intressanta julrosor också. www.staudenshop-peters.de
MVH
Jan Lindgren
Christer i Falköping
Brukar inte vilja göra reklam för blomsterlandet, men de brukar ta in flera olika sorter, allt från enkla vita till fyllda, varje år. Annars är det ju ganska lätt med frösådder om man får färska fröer.
Christer.
Fågelvägen
Frösådd låter ju spännande, men det påstås ta 4 år innan de blommar. Stämmer det? En del av våra julrosor har gett massor med fröplantor, men inga blommor ännu. Det är tredje året nu. Någon som vet?
Christer i Falköping
Tre-fyra år är nog den tid det tar innan de första blommorna kommer är jag rädd. Men förhoppningsvis är det väl värt väntan smile.gif
Christer.
annika wall
Om du har vägarna förbi Skåne kan jag rekomendera Ulriksdal på Kivik. Där har dom massor av ovanliga Helleborus och en massa annat smått och gott. Gå in på deras hemsida och kolla.
titti49zon6
Skall du på Trädgårdsmässan????? isåfall brukar en Danska sälja jättefina och hyfsat billiga julrosor där smile.gif
men det gäller att vara ute i god tid eftersom det är många som upptäckt att hon finns där,hihi bl.a jag tummenupp.gif
men i år ska jag inte åka ned på mässan pga. sjukdom så du kan köpa mina ex giggle.gif
om du har stor plånbok så brukar det finnas en annan försäljare med betydligt högre priser där
Sussgirl
CITAT (Jan Lindgren @ 20-03-2009, 18:03) *
Hej!
Jag har handlat lite av Jurgen Peters. Jag har även varit där. Det är en välkänd och trevlig plantskola. Han har en del intressanta julrosor också. www.staudenshop-peters.de
MVH
Jan Lindgren

Hej!

Kommer inte in på den sidan. Stämmer länken?

Mvh Susanne
Jan Lindgren
Hej!
Jag kommer in på den adressen.
MVH
Jan Lindgren
kasam
CITAT (Jan Lindgren @ 22-03-2009, 11:04) *
Hej!
Jag kommer in på den adressen.
MVH
Jan Lindgren

Jag också.
Testar att lägga in det som länk... julroslänk

Hm... ännu en trevlig sida som lockar...

grynet
CITAT (Jan Lindgren @ 20-03-2009, 18:03) *
Hej!
MVH
Jan Lindgren

Hej Jan..Jag har tittat på sortimentet och tänkte beställa lite..men förstår ju inte språket.. confused.gif
Jag har fyllt i formuläret,men det är ett ställe,där jag inte vet vad som menas..och där måste man fylla i,eftersom det är markerat med en röd stjärna...kopierar,få se om du kan hjälpa mig kanske..

Zahlungsart bis 250 EURO Kreditkarte, Rechnung - ab 250 EURO nur per Vorauszahlung oder NachnahmeIch zahle per:* ___KreditkarteRechnungNachnahmeVorauszahlung Bei Aufträgen bis 250 EURO haben Sie die Wahl der Bezahlung zwischen Kreditkarte und Rechnung.

Bei Aufträgen über 250 EURO haben Sie die Wahl der Bezahlung zwischen Vorauszahlung Nachnahmeversand, hierfür vergüten wir Ihnen 3% Rabatt auf Ihre Bestellung.

Sie können bei uns mit Eurocard/Mastercard oder VISA zahlen. Bei Zahlungsart Nachnahme zahlt der Empfänger die Nachnahmegebühr.
Tackar på förhand smile.gif
lavendelgården
Ulriksdals trädgård på Kivik. www.edafos.se Kanoonfina julrosor av alla de slag. Har själv köpt några helt ljuvliga där.
Åsa Lavendelgården i Henset
Cathis
Jag köpte tre jättefina på mässan förra året av Ulriksdals. Dom blommade då och nu har det börjat att knoppas ute.
Alba
Jag läste i en annan tråd att ICA säljer billiga julrosor.

Julrosor ICA
Ewert
Såg att onskebrunnen.nu hade några ovanliga julroser.
Fågelvägen
grynet, du ska skriva in betalningssättet vid stjärnan. (Beskrivningen är nog rätt virrig! Såhär tror jag de menar...) Om du köper för upp till 250 euro kan du betala med kreditkort - Eurocard, Mastercard eller VISA - eller faktura (Rechnung).

Köper du för mera än 250 € får du fråga en gång till! laugh.gif
Meriona
B-landet hade massa olika nu också! smile.gif
Sussgirl
Hej!

I min jakt efter nya julrossorter så var jag in på blomsterlandet för de hade annons om julrosor..men de blommade inte så då kan de ju se hur som helst ut så det blev inget köp där.
Sen hade en handelsträdgård nära mig också annons om julrosor och där blommade dom. Tog lite bilder på de jag fick tag på.
Var in idag igen och köpte fler whistling.gif
Julrosen längst ner är den jag haft sentidigare som blommar nu. Stod på tomten när vi köpte huset. Läcker!

/Susanne
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon