svennis
21-03-2009, 09:59
Chevy Chase en måste ha ROS!
Frisk rambler ca3m hög, drabbas inte av mjöldagg, svag doft, grågrönt bladverk. zon 4
Chevy Chase.jpg
noranettan
21-03-2009, 10:34
Du anar inte så glad jag är över den lilla plantan jag fått från dig. Sommaren 2008 producerade den en blomma. Tyvärr blev den inte fotad. Jag ser verkligen fram mot att den ska anta storleken som din har!
Ezereht
21-03-2009, 10:36
Ah Äntligen en ny ros

Den har roligt namn, jag har hajjat till varje gång jag bläddrat förbi den i min rosbok. Den verkar stadig och fin i växten också.
gulmåra
21-03-2009, 10:57
Men tusan också... I Botanica Rosor står känslig för rosrost. I gamla LÅG står frisk och skuggtålig?? MEN max zon 3 och kräver god jord, suck jag har ju sandjord.
Jag har alltid trott att detta är en robust sak. Men jag har haft fel då eller ska jag stunta i böckerna?? Vad har ni för erfarenhet....?
Åh så vacker svennis, frodig ! Måste också läsa på om rosen, i sista LÅG står " frisk och skuggtålig, zon 3 " kan bli riktigt stor i södra Sverige, ja den var härlig !
Erika i Sandviken
21-03-2009, 21:46
Jag köpte den i sommras och då sa man på AoT att den skulle vara lite kinkig av sig,så jag satt den i kruka och när jag tittade på den för en stund sen i garaget ser den grön och jätte fin ut,den växte på en säsong sig upp till ca 185cm.
Det ser ut som jag får byta rosentorn åt den för den är i topp på det befintliga nu.
Jätte fin färg och modell har den tycker jag.
[attachment=32255:Chavy_Case.JPG]
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du
klicka här.