Näcken
Vi behöver fylla på jord i ett utgrävt område som består av bef. matjord. Även våra land behöver fyllas på då vi tagit bort lite buskar.

För att vara säker på att inte få in ogräs så tänkte jag köpa kompostjord av Sysav och blanda in i befinlig jord. Behöver något mer blandas i?

Tack för all hjälp
Ingrid zon 1 ohmy.gif
Ingrid på Västkusten
Se gärna till att Du kan få tag i stallgödsel. Den är itne ogräsfri, men det mesta i ogräsväg i den brukar vara havre = lätt att rycka. Övriga ogräs oftast ettåriga fröogräs så det kan ju kanske vara ett alternativ :-)

Kompostjord är annars kalas :-)

Ju mera mull ju bättre,

Hälsar Ingrid
Näcken
Tack för svaret
Nu har vi fått hem första släpkärran med kompostjord från Sysav som vi blandar i våra nya land.

Får väl ta och köpa lite skit också..........

Det ogräs jag är livrädd för är kirskål.................annat är ju bara att rensa bort
Ingrid på Västkusten
Tja i detta här sammanhanget är det nog det minsta jag skulle vara rädd för - risken är nog större att drababs av t ex tomater :-))))))

Hälsar ingrid
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon