Christina i Taxinge~

Kan nån ge mig tips på utomlandsresmål (sol/bad 1v) sista veckan i juni?
(ej Sverige, Turkiet, Bulgarien, Egypten, Tunisien och helst inte euroland....)
Häng inte upp er på det där med "euro", det är svårt att komma runt......liksom.

Har funderat på Kroatien, men det lär vara så dyrt?!
Vad finns i övrigt?
Hjärnan brinner, men jag kommer inte på nåt bra.......

Maken fyller jämna år och vi ska göra som alla "moderna människor" - rymma fältet! naughty.gif
Jag bjuder på resan som present men det måste fixas nu SNART!

Hjälp -fear-.gif

Aqvakul
Kroatien är jättetrevligt - föreslår gärna sträckan söder om Split med vackra öar och underbara Dubrovnik. Kroatiska rivieran är lite som Italien, men betydligt billigare. Tidpunkten är också helt rätt - varmt men förhoppningsvis inte för varmt och innan värsta turistinvasionen.
Christina i Taxinge~
Har du varit där?
Vart? När? Berätta mer?!
Aqvakul
Jag var där 2006 i början på juni - och då var det nästan i svalaste laget. Dottern var där veckan efter midsommar året innan och hade det varmt. Dottern bodde i Makarska, medan vi bodde i Podgora som ligger ca en mil söderut.
Matmässigt var det mkt medelhav men också lite juggestuk. Vi gjorde utflykter till Dubrovnik och Mostar i Bosnien. Vi såg delfiner från hotellet. Stränderna är steniga men allerstädes närvarande. Människorna var enormt vänliga.
Christina i Taxinge~
Tack för info!

Det är Podgora jag tittat på.......men får inte ihop nån resa eftersom det verkar fullt just den veckan.
Ska kolla flera ställen + Slovenien.

Sen blir det väl Grekland ändå.....*suck*

Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon