bredano
Insåg nyss när jag var inne på en trädgårdssida att man inte ska så frön till tomater förrän 6veckor innan de ska planteras ut. Då har jag ju sått dem alldeles för tidigt när jag gjorde det idag då eller?
Kommer de inte överleva nu eller kommer de inte få bra med tomater? :/
Tosan
Jag sådde mina för länge sen!
Men jag har lysrör till mina sådder i ett svalt rum, så de ranglar inte iväg en massa och blir höga och klena, dessutom har jag ett litet växthus där jag snart kan ha dem om dagarna.
Nu vet jag ju inte var du bor, men om 6 veckor är vi ju inne i maj, och då är temperaturen iaf på dagarna oftast rätt bra.

Kanske ska svara på din fråga åxå... Dina tomater kommer att klara sig fint! Har du möjlighet att ge dem lite extra ljus blir det ännu bättre
bredano
Jaha, trodde inte man skulle plantera ut tomaterna förrän i juni och att jag därför var för tidig! Jag bor i Stockholmsområdet!
Tack du vet jag! smile.gif Hoppas de börjar växa bra nu då !
Tosan
Tomaterna stannar av om det blir under 10 plusgrader, så man får passa på termometern lite. Men som sagt, så fort du kan så kan du ju ställa ut dem under dagtid.
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon