joca
Hej,

Har just lagt ut min hemsida ( http://www.wirework.se/smasagor ) där jag lagt upp några sagor som jag snickrat ihop. Vore jätteglad om någon vill ta sig tid och titta in där och ge lite konstruktiv kritik, man blir lite blind själv när man lästa allt tusen gånger.

tusen tack i förväg,

Vänliga hälsningar
Jonny
Red Top
Jag har inte hunnit läsa någon av sagorna ännu, men vill direkt säga att det är en mkt trevlig hemsida. Känns inbjudande när man kommer dit. yes.gif

Är det du själv som är konstnären? I så fall är du mkt skicklig tummenupp.gif
Biggan_
Jag har nu läst sagan om Felix och den var riktigt bra tycker jag! tummenupp.gif
Fantastiskt fina teckningar tycker jag också! bravo.gif
Aqvakul
Imponerande teckningar!
Uggi
Jag har läst och tittat på ritningarna tummenupp.gif och sänt över en tråd till min dotter. Fint gjort!
Eva i Höga
Jag är imponerad! Ett fint arbete att lämna över till dina barn, du ger dem fantasi och närhet när du läser sagor för dem, underbart ..... istället för att sätta dem framför tv:n eller datorn. Lycka till!
Myosotis
Nu har jag läst sagorna och tycker de är jättebra och har ett trevligt budskap. Fin hemsida, underbara teckningar. Vilken fantasi du har!! Dina barn har tur. Ska du ge ut sagorna i bokform också?
joca
Hej på er alla,

tack så mycket för all uppmuntran och beröm. Hittar ni några stavfel eller gramattiska krumbukter som verkar konstiga så skulle jag vara jätteglad om ni hörde av er.

Man vet inte riktig om det är bra eller dåligt när man sitter på sin kammare. Barnen gillar sagorna, men de är ju ganska partiska :-D

Måste dock klargöra att mina barn sitter sin beskärda del framför dator och TV ocskå :-)

Filar just nu på mitt självförtroende, så en vacker dag kanske jag vågar skicka in till ett förlag.....men det dörjer nog ett tag.

4:an
Jättefina! Vilken fantasi du har! Roliga att läsa och så här direkt kan jag inte se några fel....jag arbetar på en förskola och undrar om du vill så kan jag läsa dem för barnen där och se hur de reagerar så kan du få feedback direkt från avsedda mottagare, om du vill??? Bara låt mig veta så läser jag! Kram och må gott!!!
joca
Hej 4:an

Det skulle vara jätteroligt, va spännande.

Ha det så bra
Jonny
Snöflinga
Skicka BUMS in sagorna till något förlag! De tillsammans med illustrationerna är bara sååå bra bravo.gif
Aqvakul
Jag vill gärna bidra med lite konstruktiv kritik:

Teckningarna är helt fantastiska men texten är ibland lite omständlig. Jag tror att den vunnit mycket på att göras lite rappare.
Synpunkten grundar sig på 15 år som förskollärare , egna barn och barnbarn.

Irene_L
bravo.gif Vad duktig du är...underbara sagor och helt fantastiska bilder!!! yes.gif

blush.gif Jag hittade några slarvfel i Ballongfärden.....sid 10 lungt_lugnt, Sid 21 grannarna-granarna, sid 21 kanppt-knappt
joca
Tack så mycket för att ni tar er tid att läsa igenom sagorna.

Aqvakul, jag ska försöka gå igenom dem ett varv till och skära lite. Du skulle de de första utkasten, omständigt var bara förnamnet :-) Man vill gärna förklara så mycket, men som någon vis person sa: man måste lita på att läsaren har lite egen fantasi.

Jag vet inte hur många gånger jag läst igenom men ändå finns det stavfel....har kört med stavningskontroll också men det måste ju ha blivit fel någonstans, nåja det är enkla saker att rätta.....

Tack så mycket för hjälpen,
Jonny
Aqvakul
CITAT (joca @ 23-03-2009, 11:54) *
Man vill gärna förklara så mycket, men som någon vis person sa: man måste lita på att läsaren har lite egen fantasi.

Precis! Det gäller verkligen att ge utrymme för fatasin och inte vara för "förståndig".....
Hej!

Vi har nu läst sagan om Felix och trolldrycken och det var för en blandad barngrupp om 18 barn i ålder 2-5 år. Sagan föll de större barnen på läppen och de satt fängslade och kunde efteråt återberätta sagan och de gillade verkligen när näsan växte på slutet....stor munterhet! Jag hittade ett grammatik fel, meningsbyggnadsfel på sidan 16 ....läs meningen om att vi får lägga vantarna på det...fel uppbyggnad och böjning...
summan är att mycket rolig och spännande för 4-5 åringarna!!!! Lycka till!!! Skicka in den till förlag per studs!! yahoo.gif
joca
Så otroligt roligt att de gillade den, vilken fantastisk känsla att någon annan läser det man skrivit och gillar det till på köpet :-) . Ska genast fixa till grammatiken.

Tack så mycket för hjälpen och all nerlagd tid, jag visste redan att det fanns många snälla människor här på forumet, men alla inlägg och all hjälp värmer verkligen.
Jag har tryckt ut de andra två sagorna och kommer att läsa även dem för barnen i veckan....jag har visat dem för andra pedagoger och alla är vi överens.....kontakta ett förlag!!!!!!! 000.gif dessutom när du har fått dem utgivna så står jag först i kön för att få lov att köpa signerade exemplar ! Du kommer dessutom att bli inbjuden till förskolan för att själv läsa upp dem för barnen! då blir det fest! Stort lycka till och berätta hur det går!!
joca
Hej på er,

Hoppas att sommaren har varit bra för er alla och att blommor och grönsaker har frodats. Här har det varit lite si och så med det, men några kilo gurka och tomater har det blivit iallafall :-)

Eftersom jag fick så underbar feedback och kommentarer förra gången så tänkte jag meddela att det finns en ny saga för nedladdning på http://www.wirework.se/smasagor/Sagor.html Skicka gärna skicka ett mail om ni hittar något ord som verkar felstavat eller ordföljd som verkar konstig.

Den här gången är det en kortare saga för de lite mindre barnen. Teckningarna är tuschade, inga suddiga blyerstlinjer, så att barnen kan färglägga och måla som de vill.

Giraffen och Elefanten finns också som stämplar för de som är intresserade av scrapbooking på http://www.formahantverk.se/shop/produkter/fodelsedag .

Myosotis
yahoo.gif Ska genast läsa den!
Kajsa i Arvika
Jättefint! tummenupp.gif Tycker verkligen att det är värt att ta chansen att skicka in dina alster till ett förlag.. Jättesöta teckningar! Lycka till!
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon