Min Azalea, ska jag klippa ner den nu eller inte ? Har den ute med ris och allt. Ok ? Vill så gärna att den blommar upp sen senare nästa vinter. Hur ska jag göra, är ju så rädd att jag, hur jag än gör, så gör jag fel! Jag måste bara starta en ny tråd, har många gånger försökt få svar på saker, men när man startar en ny tråd, så blir intresset mycket större. Det verkar inte som att folk ids bry sig om gamla frågor. Jag personligen tycker, att man hellre kan fortsätta på en gammal tråd än att öppna en ny varje gång man vill öppna en ny fråga. Men eftersom ingen hittills har velat svara på min fråga, ska jag klippa ner Azalán eller inte ? Snälla, snälla......
Hälsn Tepa
Sussie F-Flower
21-03-2009, 22:29
CITAT (tepa @ 21-03-2009, 22:19)

..... Det verkar inte som att folk ids bry sig om gamla frågor.
Ska jag klippa ner Azaléan eller inte? Snälla, snälla......
Hälsn Tepa
Instämmer Tepa! Jag är lite så själv...

man tror att det står ungefär samma....
Har tyvärr inget svar på din fråga

men
jag hoppas innerligt att du ska få svar den här gången...
Håller tummarna!
Åsa, mälardalen zon 2
21-03-2009, 22:42
Har aldrig hört att man klipper ner azalea, vad är det för azalea? Det finns ju många olika alla funkar inte att ha utomhus året runt + många är lövfällande men inte alla.
Hej
Jag har inte heller ngn aaaaning. Såhär ser den ut
Mvh Tepa
Åsa, mälardalen zon 2
21-03-2009, 23:00
Ser ut som en vissen vanlig rumsazalea och nej den ska inte klippas ner (fast är det något som är heldött kan det ju alltid tas bort) + den tål inte kyla som trädgårdsazaleorna så den ska vara inomhus på vintern i ett något svalare men ljust fönster, denna azalea är inte lövfällande även om man ofta får ett visst bladfall ifall fönstret är något för mörkt.
Tusen tack, snälla lilla Åsa, hrm ska nog studera saker o ting lite mer...
Hälsn Tepa
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du
klicka här.