the_best_of_me
Jag håller på med ett skolarbete och behöver få fram namnet på trädet som finns på bilden och namnet på växten. Växten hittade jag vid en liten sjö. Det fanns inte så många sådana växter. Dom jag såg var ca 5-7cm och bladet som sitter högs upp är runt och ca 7-8 mm i diameter.

Har försökt hitta en sida där man kan se olika växter och vad dom heter men har inte hittat någon bra sida
Bilder.jpg

Bilder 063.jpg
Huggorm
Trädet ser ut som en asp i alla fall
Piccante
Bladet du visar ser ut som ett väldigt ungt exemplar som inte har vuxit sig riktigt färdigt. Kan tänka mig att proportionerna på bladet blir annorlunda när den växer mer. Nu ser det mest ut som ett groblad. Har man en okänd växt så är det bra att ta en bild på hela plantan så man ser hur bladen sitter.
the_best_of_me
CITAT (Markus_H @ 22-03-2009, 11:59) *
Bladet du visar ser ut som ett väldigt ungt exemplar som inte har vuxit sig riktigt färdigt. Kan tänka mig att proportionerna på bladet blir annorlunda när den växer mer. Nu ser det mest ut som ett groblad. Har man en okänd växt så är det bra att ta en bild på hela plantan så man ser hur bladen sitter.

Det fanns inget mer än det bladet. Det växte bland massa gräs (mestadels gräs som blivit förstört av solen).
Alla sådana växer som jag såg var helt ensamma...
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon