pumpan
Jag funderar på att i år plantera John Davis eller Bantry Bay. Är det någon som har erfarenhet av dessa skönheter ?mottagliga för sjukdomar? svag/starkväxande ? svår odlade ?

Tack på förhand, Gabriella
Ezereht
John Davies har min svärmor i Kalix och hon är jättenöjd med den. Frisk och fin, lättskött. Den andra vet jag inget om, men kanske nån annan?

Kajsa
John Davis blir ingen jätte och växer inte fort, blir ca 2.5 x 1.5 m. Rosen har varit frisk här, doftar lite kryddigt och Kanada ros som den är tål den kyla, zon 6 ros.

Mitt första ex har det lite kämpigt här och blir nästan helt inslingrad av en kraftigväxande klematis. I våras satte jag därför 2 st nya John Davis, blomman är så vacker.

Bantry Bay, ser i LÅG att det är en zon 3 ros, så då bör du inte bo allt för långt upp i landet för det ska bli något. Här lite från Roslistan
Bantry Bay
Thé
Jag planterade Bantry Bay i fjol, den växte till sig med en pinne som en meter upp delade sig i tre. Nu vet jag inte riktigt vad jag ska göra med den. Jag får nog avvakta och se om det kommer mer nerifrån. Exemplaret var rätt klent från början, tyckte jag, liksom alla i den sändningen utom Geoff Hamilton.
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon