bredano
Lite olika frågor :

Experimenterar och har sått timjan, gräslök, basilika, busktomat, paprika och persilja. Får se om de tittar fram snart! Går det att plantera ut kryddorna i samma kruka?

Finns det även några blommor som det inte är försent att förså? Som inte är allt för krångliga, vattna ofta kan jag göra men ingen annan avancerad skötsel med hur man ska klippa eller liknande tongue.gif

Ge mig gärna tips om några man kan så som passar sig i ampel, ska man så direkt i ampelen då eller förså inne? Vet inte riktigt hur man gör med blommor..

Jag har en balkong på 20kvm mot sydväst, varav hälften är inglasad. Det är halvskugga/skugga på balkongen om somrarna eftersom vi har ett stort träd framför balkongen.
Rihane
Det är inte försent.

Dessa tycker jag är lätta och tacksamma och är inte försena att så
Förkultivera: lobelia, låg blåvinda, rosenskära, luktärtor, muskmalva.
Direktså: ringblommor(läs på baksidan på fröpåsen när)

Eller gå och botanisera i fröhyllan och kolla på baksidan när det ska sås, det gjorde jag första gången och det fungerade utmärkt.

bredano
Jag ska iväg till stormarknaden idag och kolla, brukar det stå något om det passar i ampel på påsen också?
Irene_L
Ja det står på påsarna. Krasse är väldigt lätta att så och trivs bra i ampel. yes.gif
bredano
tack så mycket för svaren! Skrivit ner era förslag och ska kika efter dom.

Någon som vet hur det är med kryddplantorna jag nämnde? Om de går att plantera tillsammans?
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon