Full version: Snödroppstider!
renate
Nu blommar snödropparna hos mig,i mängder.Man blir så glad när man ser vårens budbärare.
Ska försöker lägger in några bilder i detta ack så sega forumet.
[attachment=32272:2009_03_...__Large_.JPG] [attachment=32273:2009_03_...__Large_.JPG]
[attachment=32274:2009_03_...__Large_.JPG] [attachment=32275:2009_03_...__Large_.JPG]
[attachment=32276:2009_03_...__Large_.JPG] [attachment=32277:2009_03_...__Large_.JPG]
4:an
Så vacker det är! Samma glädje varje år! Njut!
stennie
Härligt...vilka mängder! w00t.gif
kasam
Fantastiskt! Vilka enorma mängder du har!!! yahoo.gif

Några tips på hur man lyckas confused.gif Jag har ju snödroppar i tuvor lite här o där, ska man dela dem och om så, när?
mojan
CITAT (kasam @ 22-03-2009, 18:16) *
Några tips på hur man lyckas confused.gif Jag har ju snödroppar i tuvor lite här o där, ska man dela dem och om så, när?

I fjol började jag dela stora tuvor och sprida ut dem för att få fler. Verkar ha lyckats. Jag delade dem när de hade blommat över men bladen fortfarande syntes. (Lökväxter försvinner ju som bekant helt när bladen gulnat och vissnat ner.) Jag grävde upp en tuva, och grävde ner lökarna igen lite mer spritt.
renate
Jag delar också när de blommat över,de mår bra av att delas då och då.
kasam
Då ska jag också göra så... dela efter blomning.

Vet ni om det gäller ex vis krokusarna också?

mojan
CITAT (kasam @ 23-03-2009, 18:54) *
Då ska jag också göra så... dela efter blomning.

Vet ni om det gäller ex vis krokusarna också?

Ja, alla lökar som börjar bilda "grupper", och det verkar trångt delar jag. Krokusar, narcisser osv.
kasam
CITAT (mojan @ 23-03-2009, 18:59) *
Ja, alla lökar som börjar bilda "grupper", och det verkar trångt delar jag. Krokusar, narcisser osv.

thanks.gif Nu vet jag vad jag ska göra och när jag ska göra det - Tack för goda råd o inspiration!
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon