Solstorm
Jag startar en önsketråd för växter som vi kan vara intresserade av vid Surte trädgårdsmarknad.

Jag önskar:

Stevia
Fuschia Mrs Popple
Frilandshibiskus Blue Bird
Billiga småplantor av julros (eftersom jag vill ha flera till mina framtida bin, därför små och billiga )

Jag kommer säkert att fylla på med fler växter. Sätt igång och fyll tråden med önskemål alla ni som kommer dit! Även ni som bara tänker handla och inte sälja.

*Ulrica*
Bra idé!

Jag skulle vilja ha många småplantor av gråtimjan och andra låga timjanarter som backtimjan och kryptimjan.

Marktäckare överhuvudtaget, både för sol och skugga men ej för fuktig jord. Inte enstaka plantor utan minimum 5 stycken av varje.
EKLO
Jag är intresserad av :

bräckor att ha i klippskrevor - och annat för klippskrevor kanske (men inga knalliga färger)

vilda blommor - ängsblommor, torra lägen (om nu någon skulle ha lyckats med att dra upp sådana, själv tycks jag inte ha minsta fallenhet...)

smörbollar

vårgäck

blekgula krokus

jättedaggkåpa

liksom ulrica intresserad av krypande timjanarter, men ulrica får först förstås!
ingrid fuxwall
CITAT (EKLO @ 23-03-2009, 20:35) *
Jag är intresserad av :

bräckor att ha i klippskrevor - och annat för klippskrevor kanske (men inga knalliga färger)

vilda blommor - ängsblommor, torra lägen (om nu någon skulle ha lyckats med att dra upp sådana, själv tycks jag inte ha minsta fallenhet...)

smörbollar

vårgäck

blekgula krokus

jättedaggkåpa

liksom ulrica intresserad av krypande timjanarter, men ulrica får först förstås!

Själv kan jag erbjuda; Jättedagkåpa och smörboll men då får man komma hit och hämta - kostar inget, jag kommer aldrig mer att åka till någon annordnad träff i odlas regi.

Har även ganska mycket krypande timjan - hade jag förra året
Meriona
Spännande pelargoner vill jag gärna ha! tummenupp.gif En liten tuva gräslök vore också toppen! coolgleam.gif
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon