buffy
Jag har några löjtnantshjärtan som av oförstånd planterades i full sol för ca 4 år sedan. Jag undrar om det är lämplig tid nu att gräva upp och flytta dem? Det är lite synd om dem.
Bassam

Tack för frågan

Det är bättre om du väntar till mitten av Maj,på grund att frost risken och efter växter visar sig bra.

H:Bassam

Krolliljan
Jag flyttade alla mina förr-förra våren i mars. De hade stuckit upp lite,lite. Det gick jätte bra. smile.gif
CillaM
Men Krolliljan, då var kanske den våren lite tidigare och varmare? Jag skulle själv inte flytta löjtnantshjärta nu alls utan vänta tills efter blomningen. Nu ligger plantan där och bara väntar på att få skicka upp blad och knoppar. Dessutom har jag mina i full sol och de trivs väldigt bra på sin plats.
Krolliljan
Japp, våren var tidigare det året.
Jag måste flytta mina i år med. Jag väntar lite, tills de stuckit upp. Det gick hur bra som helst. De tog sig direkt.
Aqvakul
Men nog måste det vara bättre att vänta med flytten till efter blomningen?
Rickard__
Nu är bästa tiden att flytta dem på, men vänta tills tjälen är helt ur jorden.
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon