Mycket riktigt blev det en riktigt fin vårdag. Vid lunchtid var jag ute och handlade på torget i Stenungsund och kunde konstatera att det var +7 grader i skuggan och betydligt mer i solen. Nu mår mina sådder bra, tänkte jag. Inne på kontoret fortsatte jag sedan att jobba och tänkte inte så mycket på vädret.
Tills jag tittade ut fram på eftermiddagen och såg att det - snöade!!!

När jag kom fram till bussen startade den precis, men jag hann banka på fönstret och stoppa den. "Puh! Nu kommer jag hem en halvtimme tidigare än om jag måste cykla genom eländet". Men snöovädret slutade snart och uppigenom Ödsmål verkade det inte ha kommit någon snö. Hemma var mina sådder inte alls översnöade utan såg ut att ha klarat sig bra.
Sådderna åkte förstås genast in i källaren i alla fall. Termometern visade +4,3 grader, vilket visserligen är kallt men ingen katastrof. Men det var tur att jag hann hem så snabbt. Temperaturen har fallit snabbt i kväll och ligger nu, två timmar efteråt, under noll. I morgon ska det fortsätta vara kallt, så då får sådderna stanna inne. Ni som köper perenner av mig på marknader fram i vår, ska veta att ni får härdade plantor!
Olle