Ezereht
23-03-2009, 22:39
Vad tyst det är på forumet. Petar in en bild för att få igång lite rörelse.
Från mitt Gotlandsfotande igen kommer rabattrosen
Kalmar. Från Poulsen, aprikos i färgen med en aningens blekt rosa i mitten tycker jag. Zon 3. Stooooora blommor. Remonterande men doftar inte direkt något.
Den var fin men när jag promenerade i rosenträdgården tyckte jag inte den stod ut i mängden av alla fina rosor, men nu i efterhand när jag ser på bilderna så var den ganska fin ändå.
He he, "ganska fin"?
svennis
24-03-2009, 09:04
Helt rätt Therze! Håll igång. Fin bild
Kalmar rosen är ju fin ingår i slottsserien.
Nu har det snöat här och det ligger på minusgrad.
Igår fick jag en pangdag på min cykel.
Gjorde en 3 timmars ’Guerrilla Gardening’ har ju ett namn.
Hade lite Kanelroser o Klittrosor i väskan
Klittros.JPG
Härlig färg på Kalmar rosen, som Alchymist ! Jag har haft Kalmar, men den försvann efter några år, vet ej varför ?
Det ser ju lite våraktigt ut hos dig svennis ! Vi har mycket snö kvar i Västerås, det har snöat lite inatt och såg att natten som kommer blir det - 8 -10 grader, just nu känns våren lååångt borta, hoppas det blir bättre mot Påsk.
Ezereht
24-03-2009, 10:33
MUAHAHAHA bra jobbat Svennis, bra att ha ett namn för dessa smygaktiviteter
Klittros är det ett annat namn för pimpineller eller en särskild en?
Den rosen var inte så dum,gillar Poulsenrosor säger jag som antirabattrosfan.Jag tro det är pga segheten här det är så lite folk,nu på eftermiddagen är det lite snabbare då passar jag på att vara här en stund.
gulmåra
24-03-2009, 15:29
Den var inte dum! Blommorna såg nästan ut som små kålhuvuden. Bladen tittade jag inte så noga på
Nu förstod jag inte riktigt och blev nyfiken, Svennis!? ’Guerrilla Gardening’ ? Det vill jag tro att det betyder att du planterade rosor i "smyg" a la Elvis. (Om ni kommer ihåg Elvis i Maria Gripes böcker om Elvis. Han smygsår blommor där han tycker det behövs.

)
Jättebra idé!
Lyllos att kunna plantera! Här viner nordan runt knuten och det är hur o-vårigt som helst.
svennis
24-03-2009, 16:21
Yes! Det står om Guerrilla Gardening sidan 61 i Allers Trädgård.
Klittrosen kommer från Danmark o växer visst på Jyland i Klitterna.
Kanske en ursprungs pimpinell, vild. Den har funnits i Halland....
Erika i Sandviken
24-03-2009, 18:19
Bidrar med en bild på min Kalmar ja mé, tycker slottsrosorna är såå vackra.
[attachment=32368:Kalmar.JPG]
Anki på Öland
27-03-2009, 10:36
Och min som jag köpte förra året.
[attachment=32441:080725_kalmarslott.jpg]
Anki
Ezereht
27-03-2009, 19:15
Vad olika den kan vara i färgerna. Hur står din Erika? Jättesoligt eller lite mer i skymundan?
Erika i Sandviken
27-03-2009, 19:42
Min står i sol princip hela dagen,kanske lite skugga en timme eller så..
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du
klicka här.