Full version: Fröer till Buxbom?
carolo
Hej alla!
Har en fundering att så upp egna buxbomsplantor, men vet inte vart jag ska hitta fröer, någon av er som vet?
Kanske någon har gjort det innan som kan dela med sig av kunskaper/erfarenheter om det, är det något särskilt man ska tänka på?

Mvh Carina
Åsa, mälardalen zon 2
Man brukar föröka buxbom med sticklingar inte frö, så känner du någon med en buxbomsplanta kanske du kan få skörda lite sticklingar där under försommaren.
carolo
CITAT (Åsa, mälardalen zon 2 @ 24-03-2009, 09:21) *
Man brukar föröka buxbom med sticklingar inte frö, så känner du någon med en buxbomsplanta kanske du kan få skörda lite sticklingar där under försommaren.

Hej!
Ja, så har jag också fattat det men så läste jag att det var möjligt att fröså och blev genast nyfiken!
Mvh Carina
rosennosen
www.chilternseeds.co.uk har!
carolo
CITAT (rosennosen @ 25-03-2009, 05:46) *
www.chilternseeds.co.uk har!

Hej och tack!

Har du själv handlat därifrån någon gång? Några problem med betalning eller så?
Hade varit så kul att prova tycker jag!

Mvh Carina
rosennosen
ja - jag har handlat från Chiltern seeds massor av gånger! En liten, familjeägd, förtjusande fröfirma som har massor av fröer till mängder av växter - "krukväxter" grönsaker och träd. Många lite udda grejjer oxo, och en fantastisk, småpratig katalog - utan bilder men bland annat med förklaring till växtens latinska namn. . .

lycka till
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon