Husihelvete
Hej
Jag efterlyser synpunkter och intryck av Odlas tidigare perennerbjudanden. Hur lång tid tog leveransen? Hur var kvaliteten? Klarade sig perennerna?

Alla synpunkter tas tacksant emot då vi fundrar på att beställa en större mängd.

Tack på förhand.
Wilmer
Har beställt två gånger. Första gången drev jag dem i kruka när jag fått dem. De blev fina. Andra gången planterade jag ut direkt, de tog sig dåligt. Jag har aldrig beställt någon annanstans ifrån så jag kan inte jämföra! Man får några rötter med grönt på... Men detta har diskuterats många gånger, sök på ämnet så får du säkert upp massa gamla trådar tummenupp.gif Jag beställde i år igen, men nu ska jag driva dem i kruka innan jag planterar ut dem.
Betty
Jag har beställt varenda år. Jag brukar beställa för mellan 200 - 500:- ungefär. Första gången jag beställde fick jag en höstflox som inte tog sig, men jag fick en ny direkt när jag reklamerade. Övriga år har det inte varit några problem, förrän förra året, då fick jag en näva och en Kärleksört som inte var rätt sort men jag fick nya plantor direkt när jag mailade och påtalade felet. Jag är nöjd med Odlas webbshop och kommer att beställa perenner därifrån även i fortsättningen. Så här står det i orderbekräftelsen ang. leveranstid:
Leveranstid: Perenner levereras så nära lämplig planteringstid som möjligt, med början i södra Sverige.
Jag bor uppe i Norrbotten så jag brukar få min beställning drygt en vecka in i maj månad vilket är helt perfekt hos mig. tummenupp.gif
Jan af Lisö
Tycker att denna fråga hör snarare under prydnadsväxter än under "Träd och buskar" !!
HelenJ
Det är aldrig några problem att reklamera. En av beställningarna jag gjorde förra sommaren var det i stort sett ingenting som klarade sig. Det var för sent att beställa nytt, så när jag köpte lökar nu i vår fick jag lov att dra av summan då istället.
Det är enda gången jag fått något som inte klarat sig, och de skötte det så snyggt att jag kommer definitivt att beställa av Odla igen!
Hannele
CITAT (HelenJ @ 24-03-2009, 19:45) *
Det är aldrig några problem att reklamera. En av beställningarna jag gjorde förra sommaren var det i stort sett ingenting som klarade sig.

Jag ärt nöjd, fina plantor och är det nåt fel, får man nya.
Ciczi
Jag hivade ut mina i backen direkt när jag fick dem och de har klarat sig allihop förutom en näva som inte ville.
Jag har beställt igen och kommer nog att bli nöjd igen. Det är jag övertygad om. biggrin.gif

// Ciczi
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon