carolo
Hej!

Jag har ett växthus ifrån Bredegården, är det någon annan som har ett likadant? Jag har nämligen funderingar på hur jag ska kunna sätta upp sådana fina hyllor på väggarna som flera av er andra har? Väggarna är ju inte rakt ner utan sluttar sådär jobbigt! - se bilden.

Mvh Carina
clorinda
Hej

Det var ett reportage i senaste Allt om trädgård om växthus...
Där fanns ett precis likadant som ditt.
Kanske kunde vara roligt för dig att se... laugh.gif

Hälsningar Clorinda rolleyes.gif

Ps... Hoppas inte detta räknas som reklam...
jag är lite ny på det här. ohmy.gif
carolo
Kul, den får jag köpa, tack!
ABCiV
Vi håller precis på att montera upp ett sånt växthus (40 kvm) och jag är nyfiken på hur du löser de där med hyllor! Jag har hittat väldigt käcka rostfria höga hyllor/vagnar som jag tänkte ha i mitt...
carolo
CITAT (ABCiV @ 27-03-2009, 22:39) *
Vi håller precis på att montera upp ett sånt växthus (40 kvm) och jag är nyfiken på hur du löser de där med hyllor! Jag har hittat väldigt käcka rostfria höga hyllor/vagnar som jag tänkte ha i mitt...

Hej!

Det är det som är problemet, jag har inga hyllor i för jag har inte hittat någon bra lösning. När jag köpte mitt för några år sedan hade Bredegården själva heller inga bra lösningar annat än bord, så det har jag. Bord runt hela husets kanter.

Vad är det för något som du har hittat?

Hittar jag något bra så återkommer jag! Någon annan också hoppas jag/vi! : - )

Mvh Carina
ABCiV

http://annasodling.wordpress.com/2008/09/1...der-det-grejer/
De här har jag köpt begagnat för 200,-/st. Tror det blir utmärkt i växthuset. Fast de får ju stå på en gavel där väggen är rak. Eller så accepterar jag att det blir ett litet utrymme bakom.
carolo
CITAT (ABCiV @ 28-03-2009, 11:04) *
http://annasodling.wordpress.com/2008/09/1...der-det-grejer/
De här har jag köpt begagnat för 200,-/st. Tror det blir utmärkt i växthuset. Fast de får ju stå på en gavel där väggen är rak. Eller så accepterar jag att det blir ett litet utrymme bakom.

Fina! Ska hålla kollen på Blocket jag med. Hittade "hyllis" på IKEA som verkade helt ok också, ska åka och titta på dem.

Mvh Carina
carolo
CITAT (clorinda @ 24-03-2009, 17:04) *
Hej

Det var ett reportage i senaste Allt om trädgård om växthus...
Där fanns ett precis likadant som ditt.
Kanske kunde vara roligt för dig att se... laugh.gif

Hälsningar Clorinda rolleyes.gif

Ps... Hoppas inte detta räknas som reklam...
jag är lite ny på det här. ohmy.gif

Hej igen!
Köpte numret idag, jättefint men tycker allt att det ser ut som hon inte heller har någon lösning på hyllor på väggarna, eller?
Mvh Carina
Christina i Småland
Jag tror att Willabs trådhyllor skulle gå att använda, om dina aluminiumprofiler är den vanliga sorten. Det är bara att justera upphängningen i profilen tills hyllan sitter helt vågrätt. Har själv sådana, fungerar utmärkt och kan fällas ner när du inte använder dem.
Willab
/Christina
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon