balkonglady
Har någon provat den här tomaten? Jag har köpt en fröpåse och satt ner dom. Dom har börjat komma upp. Det ska bli mycket spännande att se om dom ger så mycket tomater som det lovas. Har även andra grödor på gång biggrin.gif . Bara snön kunde gå bort snart.
Limpan86
Sorten är en nyhet så den fanns iaf inte i sverige förra säsongen. Jag odlar också den och den har kommit upp bra. Den växer inte iväg så mycket utan verkar bli fet och fin vilket är bra.

Chamomille
Vilka är det som säljer dessa fröer? Jag har inte hittat dom i butiken.
Nauti
Den finns på den här sidan: http://www.raravaxter.com/. Nummer ett i topplistan.
malin72
jag bara måste skriva nåt skojj....när man beställer dom så är det 8 fröer....dom kom och jag satte dom 2 och 2 så ena raden av 4 blev bara den tomaten
dom andra 4 vid sidan av är tomaten banana legs....
när dom grodde kom 10 småttingar upp ohmy.gif jaha tänkte jag ..ev har jag sprayat vatten så frön har flyttat sig...hm
dom växte upp och nope...dom ser helt olika ut i sina blad och växtsätt så av 8 frön fick jag 10 plantor......och i den genomskilniga påsen med frön räknade jag 8...i handen ränkande jag 8 och i byttorna la jag 2

a0a.gif a0a.gif a0a.gif kan ni förklara för mig hur 8 frön blir 10 plantor????? giggle.gif inte mig emot..jag tyckte ändå att 8 var lite lite giggle.gif
Nanashi
CITAT (malin72 @ 24-03-2009, 20:16) *
jag bara måste skriva nåt skojj....när man beställer dom så är det 8 fröer....dom kom och jag satte dom 2 och 2 så ena raden av 4 blev bara den tomaten
dom andra 4 vid sidan av är tomaten banana legs....
när dom grodde kom 10 småttingar upp ohmy.gif jaha tänkte jag ..ev har jag sprayat vatten så frön har flyttat sig...hm
dom växte upp och nope...dom ser helt olika ut i sina blad och växtsätt så av 8 frön fick jag 10 plantor......och i den genomskilniga påsen med frön räknade jag 8...i handen ränkande jag 8 och i byttorna la jag 2

a0a.gif a0a.gif a0a.gif kan ni förklara för mig hur 8 frön blir 10 plantor????? giggle.gif inte mig emot..jag tyckte ändå att 8 var lite lite giggle.gif

Jag planterade bara 2 stycken av de 8 fröerna och i en av pluggarna kom det upp 2 plantor från samma plats/frö. Jag förstår inte heller :-) Det har aldrig hänt tidigare när jag har planterat och jag är säker på att jag stoppade i ett frö. Plantorna ser exakt likadana ut hos mig.

Men hur som helst så skall det bli intressant att se hur tomaterna blir i sommar.
malin72
CITAT (Nanashi @ 25-03-2009, 11:43) *
Jag planterade bara 2 stycken av de 8 fröerna och i en av pluggarna kom det upp 2 plantor från samma plats/frö. Jag förstår inte heller :-) Det har aldrig hänt tidigare när jag har planterat och jag är säker på att jag stoppade i ett frö. Plantorna ser exakt likadana ut hos mig. a0a.gif a0a.gif ja här talar vi inte bonus frö utan bonus plantor a0a.gif skojj att det hänt flera!!!

Men hur som helst så skall det bli intressant att se hur tomaterna blir i sommar. japp verkligen jag ser fram emot dom här om dom blir så fina som dom är på bilen :tummenupp:

sofiaq
Hej!

Det ser inte ut att vara någon hybrid enligt Rara Växters hemsida.

Berätta gärna hur det går, och om någon tar frön av den är jag mer än intresserad!

Trevlig helg,

Sofia
balkonglady
Hej!

Jag köpte mina frön här: http://www.kitchengarden.se/
Annars finns det olika tomatplantor på tradera har jag sett.

CITAT (Chamomille @ 24-03-2009, 20:07) *
Vilka är det som säljer dessa fröer? Jag har inte hittat dom i butiken.

Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon