verdeverde
24-03-2009, 18:56
Hej!
Är det någon som har lite tips på fröfirma som har stort urval av asiatiska fröer. Jag har köpt från Impecta men jag vet att det var någon här på forumet som skrev att hon tyckte dom var dåliga och jag är lite benägen att hålla med. Problemet är att dom har dåliga instruktioner. Nu har jag väl läst på lite angående asiatiska bladgrönsaker så jag får hoppas på bättre resultat.
Verde verde
ingrid fuxwall
24-03-2009, 19:42
Själv har jag bara positivt att säga om Runåbergs
ingrid
Åsa, mälardalen zon 2
25-03-2009, 07:29
Japp Runåbergs tycker jag är bra och de har en hel del asiatiska grönsaker i sortimentet.
+Du kan skicka efter ett recepthäfte från dem som de har satt iordning så man vet vad man ska göra av de asiatiska bladen. Deras häfte med squash och pumparecept är också bra.
Jag håller med - är ny just på asiatiska blad. Men har börjat gå över mer och mer till Runåbergs vad gäller alla våra grönsaksfröer.
De har fin kvalitét, god service och deras katalog är ju verkligen något utöver det vanliga.
Jag gillar också att de satsar på bara ekofrö.
Recepthäftena var ju ett intressant tips, ska genast kolla!
verdeverde
28-03-2009, 12:33
Tackar så mycket för tips, jag ska testa runåbergs fröer, kul att testa något nytt också...
Åsa, mälardalen zon 2
28-03-2009, 12:36
Jag har precis plockat iordning en massa fröpåsar med asiatiska bladväxter så nu ska jag ut och så (kallväxthus), de flesta asiatiska blad sås ju antingen tidigt på våren för en tidig primörskörd, alt. sent på sommaren för höstskörd.
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du
klicka här.