Lars-Olof Arvids
Nu på lördag (28/3) kl 10-15 är det en stor loppmarknad i Ödsmål, ca 5 km norr om Stenungsund i Bohuslän. Närmare bestämt på Hästsport & Foder, en stor grå byggnad mellan rondellen och motorvägsbron. Där säljs allt möjligt: kläder, böcker, leksaker, diverse prylar, hembakat bröd o s v. Jag är med och säljer växter av olika slag, både att ha inne och ute. Kaffe med dopp och korv med bröd finns också att köpa.
Välkomna!!!

Olle
ingrid fuxwall
Tack för tipset!
Dito Verde
Hej Olle
Du har skrivit om denna marknad tidigare. Jag hoppas verkligen att jag kan besöka den någon gång . Men nu har bandysäsongen övergått till fotbollssäsong och till helgen är det Cup i Ytterby.
Jag fortsättter ändå med att läsa om alla tips. Rätt som det är så kanske jag kan gå på nåt.
/p
Meriona
krockar som du vet, men om det blir fler gånger så! coolgleam.gif kompiskram.gif
Lars-Olof Arvids
Tyvärr lär det inte bli fler marknader i Ödsmål för min del på ett tag. Nu ska det bara vara marknad en gång i månaden. Den 25/4 och 23/5 är bestämda, och båda gångerna är jag upptagen. Lite synd, för idag gick försäljningen ännu bättre än den har gjort förut.

Olle
Meriona
CITAT (Lars-Olof Arvids @ 28-03-2009, 17:00) *
Tyvärr lär det inte bli fler marknader i Ödsmål för min del på ett tag. Nu ska det bara vara marknad en gång i månaden. Den 25/4 och 23/5 är bestämda, och båda gångerna är jag upptagen. Lite synd, för idag gick försäljningen ännu bättre än den har gjort förut.

Olle

Jaha det var ju synd. Men det kan betyda att du sparar en Inodorumplanta åt mig? whistling.gif
Lars-Olof Arvids
Jag ska så nya, har jag bestämt. Inodorum har gått mycket bra att sälja, så de jag har kvar tar jag nog med mig när jag ska sälja i Ljungskile nu på lördag. Men bara var lugn! Jag har massor av frön, som är lätta att så och gror och växer fort. Mitt löfte att du ska få en eller flera plantor i Surte står fast. smile.gif Marknaderna i Ödsmål har för övrigt inget sommaruppehåll. I juni och juli kan jag nog vara med, även om jag inte vet exakta datum än. Dessutom ska jag sälja i Ödsmål den 14/6, inte på ovannämnda plats utan på hembygdsgården Humlebråten strax intill. Det är hembygdsföreningen som har en hembygdsdag då.

Olle
Meriona
Det verkar vara otroligt mycket arrangemang runt omkring, hoppas inte alla blir mätta på växter före Surte. innocent.gif

Tack på förhand förresten... smiley_small_hug.gif
Lars-Olof Arvids
Visst, det är väldigt mycket marknader och liknande nu. Några rena växtmarknader är det dock inte på ett tag, utan mest loppisar där jag brukar vara den enda växtförsäljaren. Så vitt jag vet är det bara en växtmarknad i närheten före Surte, nämligen trädgårdsfesten i Kungälv 9/5. Samma dag som i Surte är det också växtmarknader på Tjörn och utanför Ljungskile, men de ligger ju inte precis i närheten. Jag tror inte att det är någon större risk att folk blir mätta på växter. smile.gif

Olle
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon