konichiwagirl
Är nyss hemkommen från Göteborg där jag har lastat på mig ett gäng lökar av brandlilja och krollilja bland annat. På påsen står det att de ska ner i jorden så snart som möjligt och att det går bra att sätta i kruka inomhus för att sedan plantera ut det när det blivit frostfritt. Problemet är ju bara att jag bor i zon 7, det är ju maj-juni som gäller i så fall...

Är det för tidigt att stoppa ner dem i krukor redan nu? Eller ska jag göra det och låta dem växa på så gott det går?
Helen i Piteå Zon 5
Jag fick hem en sändning Liljelökar i går från Botanicus som jag har krukat in. Jag sätter inte lökarna så djupt ner i krukan då jag fördriver men då jag planterar ner i rabatten senare i sommar så gräver jag ner lökarna djupare med benmjöl i botten. Jag har mina krukor svalt och tar ut dom sedan i växthuset då jag startar upp det i början på april. Vattna väldigt sparsamt lökarna tills du ser att dom börjar växa.
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon