Full version: Dagens ROS
svennis
Frusit hårt inatt 7-11 grader, skall bli kallt en natt till. blush.gif
Har nu burit in Lady igen, stått i ett tällt, verkar inte skadad ännu

Lady Hillindon.jpg

mars 09 001.jpg

Glad att jag inte klippt mer rosor
Ezereht
Vågat i mars svennis, det är inte ens framme vid aprilväder ännu wink.gif

Fin gul ros, ser ut som en köperos smile.gif

Jag fick lite hibiscussticklingar med posten i dag, var nån minusgrad men dom ser fina ut så det gick kanske bra. Får vi se hur det går ohmy.gif har aldrig rotat hibiscusar förr. Satte dom i vatten, men en såg ut som att man kanske borde satt den i jord direkt...hmm. 2 står hos grannen och en hos mig. För att sprida chancerna att dom inte ska bli mördade alla 3 i samma olycka.

Kollade på Plantagens sida, såg dom kommer ta in Leonardo da Vinchi i år i sitt sortiment, trevligt, då behöver man inte leta efter den när det är dags.
Var dit en sväng också och handlade jord, jag har lite planteringsprojekt. Fast frågan är om man inte ska vänta lite till med det. Dom blir bara långa och tunna om man sår inne nu.

Kajsa
Så fin svennis, Botanica /Rosor öser beröm över den. Är den lite klen även för er där nere, zon 2 ros, har du den i kruka året runt ? Mycket flott !
svennis
Hej Kajsa!
Den är klen för kyla, slutat inte att växa på hösten.
Har den i kruka o bär in o ut. Man lär sig ju mer o mer efter sina misstag.. laugh.gif
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon