CillaM
Det är inte ofta jag handlar på ICA men den senaste veckan har jag gjort 2 besök på 2 olika ICA i kommunen och bägge har till försäljning just julrosor. OCh dessutom till ett bra pris, 50:-/plantan. Nu ser inte dessa plantor så otroligt vackra ut, trots att de har blommor, för tillfället, men de växer ju till sig och har man tålamod så blommar de nästa år ännu bättre.
Myosotis
Tack för tipset! Inte för att jag behöver fler julrosor egentligen, men det kan ju vara svårt att behärska sig när man ser dem.. angel_not.gif Fanns där olika färger?
Lars-Olof Arvids
Grattis! Det hade jag nog köpt om jag hade bott i närheten. På ICA här hittar jag inga, men däremot pelargoner för 79.90 - jag som funderade på om 25 kr var för mycket att ta för mina i motsvarande storlek. wink.gif

Olle
therese.kvist
Jag fyndade för 10 kr på ica maxi i solna förra året!!! De blommade om i flera månader sen
CillaM
CITAT (Myosotis @ 26-03-2009, 08:02) *
Tack för tipset! Inte för att jag behöver fler julrosor egentligen, men det kan ju vara svårt att behärska sig när man ser dem.. angel_not.gif Fanns där olika färger?

Nej tyvärr, det var vanliga julrosor, Helleborus niger.

CITAT (Lars-Olof Arvids @ 26-03-2009, 12:44) *
Grattis! Det hade jag nog köpt om jag hade bott i närheten. På ICA här hittar jag inga, men däremot pelargoner för 79.90 - jag som funderade på om 25 kr var för mycket att ta för mina i motsvarande storlek. wink.gif

Olle

Jag köpte inga Olle, jag har tillräckligt med julrosor av den vanligaste. Dessutom fröar de av sig, men visst är det frestande...
CillaM
Mamma ringde förrut, sa att en ICA-affär sålde ut julrosorna för 10:-/st. Vi åkte snabbt ner men då var alla slut angry.gif
Meriona
B-landet hade en hel del, men jag vet inte sort-namn eftersom jag inga skulle ha. Men kanske värt att kolla, tror de kostade 29 kr?
hemmafixarn
Tänk att jag har missat julrosen, helt otroligt egentligen.

Jag upptäckte den inte förrän förra veckan.
Vilken underbar blomma.
Planterade den i en kruka tillsammans med penséer. Så härligt,

Då till min okunskap.....

är detta en perenn som jag kan plantera i min rabatt sedan eller vad är det
för slags blomma?

CillaM
Självklart ska du plantera den i rabatten! Helleborus är en mycket tacksam växt. Mina blommar ända in på sommaren, och ibland blommar den om igen senare. Den står grön annars, knopparna brukar komma i november/december, lite beroende på hur man planterar den. Och så en dag, så står den där i sin blomsterprakt smile.gif Och vilka variationer och sorter det finns av den!
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon