Full version: Frysa in mat
Rose
Köper ni lådor att frysa in i? Eller kan man använda t ex såna man får när man köper potatissallad, glass, etc? Är såna ohälsosamma att återanvända?
KURT
CITAT (Rose @ 26-03-2009, 11:04) *
Köper ni lådor att frysa in i? Eller kan man använda t ex såna man får när man köper potatissallad, glass, etc? Är såna ohälsosamma att återanvända?

De går bra att använda, om man bara diskar dem och inte lägger i alltför varm mat, eller värmer mat i micron i dem.
Chamomille
Vi använder alla lådor som kommer från butiken. Vi har inte dött än smile.gif
ingrids
Jag brukar använda fryspåsar, tar mindre plats och jag tycker att lådorna brukar kännas lite läskiga efter flitig användning.
Rose
Anledningen till att jag frågar är att man ju på senare tid pratat om att PET-flaskor inte ska återanvändas då dessa är giftiga om man gör det. Detta fick mig att fundera om fler plastförpackningar kanske är det.
Motti
Här har vi använt glassburkar dom är ju gjorda för frysning och är giftfria,annars köper jag matlådor och fryser in maten i,gubben gillar inte att få sin "matlåda" i en plastpåse det blir grisigt säger han.Fast köttfärsås som blivit över fryser jag i plastpåsar.
Rose
CITAT (Motti @ 26-03-2009, 17:34) *
Här har vi använt glassburkar dom är ju gjorda för frysning och är giftfria /.../

Åh, men vad bra. Då kan jag fortsätta använda glassburkar i alla fall. smile.gif
Inga från Närke
Använder mig av glassburkar, margarinaskar och vanliga plastburkar som är till för att frysa in i. Är det portioner så använder jag helst mikroburkar så man kan värma direkt eller margarinaskar för de går även i mikron.
Motti
Min dotter jobbade extra hos en av de större tillverkarna som gör glassburkar bla så jag vet att de är giftfria,plus att gubben buggt maskiner åt fabriken och fått insikt i plasten de annvänder.Vi har frusit in i glassburkar i över tjugo år och vi ät friska som nötkärnor.Föresten fryser vi in kräfftor också i glassburkar giggle.gif
netaave
Fryspåsar när det går men annars plastburkar av varierande slag, mkt glassburkar till grytor o soppor.

CITAT (Motti @ 26-03-2009, 17:47) *
Min dotter jobbade extra hos en av de större tillverkarna som gör glassburkar bla så jag vet att de är giftfria,plus att gubben buggt maskiner åt fabriken och fått insikt i plasten de annvänder.Vi har frusit in i glassburkar i över tjugo år och vi ät friska som nötkärnor.Föresten fryser vi in kräfftor också i glassburkar giggle.gif

Klart dom är giftfria hur skulle man annars kunna sälja glass i dom wink.gif
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon