Full version: gabondörr
vanjalarsa
Någon som har tips om hur man kan snygga till en gabondörr? Måla? HUr?
Tack för alla tips!

mvh vanjalarsa rolleyes.gif
Eva-Helene
Har du prövat med teakolja? Eller är det väldans djupa skador?
vanjalarsa
Jo det har jag gjort tidigare. Tycker bara att den är så ful trots att den inte har några skador alls.
tack ändå!
mvh vanjalarsa rolleyes.gif
Red Top
Det finns träskivor med t ex spegelmönster, som man kan klistra på den gamla dörren. Vi har satt sådana på våra dörrar.

[attachment=32425:D_rr.jpg]

Det här är ett företag som säljer sådant. Finns fler. Brukar finnas på byggvaruhus.

Dörrar

Det går att måla dörren, men det kräver ett mycket noggrant förarbete.
Aqvakul
Gabondörrar "naturelle" har blivit lite "inne" igen. Själv kan jag klara mig utan dem.
Farbror Blå
Jag fixar om lite hemma och har målat en av mina gabonisar med vanlig vitfärg, fönsterfärgen som jag har till alla dörr- och fönsterfoder. funkar bara bra. Sen på insidan tänker jag sätta en tapetvåd mitt på dörren.
om man slipar gabondörren lätt, så att lacken är borta och ytan matt (observera att papperet inte får vara grövre än 120, eftersom faneret är tunt)så kan man med fördel betsa dörren!
Prova slipa ner och svartbetsa!
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon