Det här kommer att vara en event liknande de som finns i England, fast ändå inte!
Tävlingsregler och tävlingsgrenar håller på att utformas, men kan redan nu avslöja att det kommer att handla om grönsaker och blommor! Allt kommer att presenteras snarast på
hemsidan.
Ta chansen att få utnämningen Årets mästerodlare! I år är första året tävlingen genomförs och vi ser gärna många tävlande!
Vill du inte tävla så är du ändå precis lika välkommen! Det finns massor av hembakad fika, marknadsstånd och andra aktiviteter på plats!
Måste ju putta upp denna lite och höra om ingen är intresserad?
Inga kommentarer... :-(
Jag kan bara tala för mig själv men jag odlar för att det är skoj, jag känner ingen tävlingslust överhuvudtaget när det gäller något sånt här. Men kanske det ändå finns några här som känner för det?
Själv tycker jag det är ett annorlunda sätt att träffa andra på och dessutom få lite mer inspiration för att våga odla sånt man ännu inte provat på.
Att odla ska vara roligt är väl det viktigaste, så jag har full förståelse för hur du känner, Cilla!
Men det behöver inte vara blodigt allvar, det här här menat som en kul dag!
Vad säger ni andra? Det är roligt att få lite respons så vi vet lite om vad som förväntas av oss arrangörer.
Nu är tävlingsgrenar & regler publicerade på
hemsidan!
Gå in och kika vettja.
Jag hoppas du stödjer oss i detta evenemang och anmäler dig!
Meriona
04-04-2009, 22:40
Såklart ska jag inte anmäla mig, men det kunde vara trevligt att komma som nyfiken åskådare!
Roligt att du vill komma!
Varför inte som deltagare... *nyfiken*
Meriona
04-04-2009, 23:18
Nej för jag odlar ingenting, jag bara förvaltar det som andra sått....
Jaha! Det är en nog så bra sysselsättning förstås! :-)
Det behövs många "nyfikna åskådare" också så du är precis lika varmt välkommen även om du inte tävlar!
Eva i Höga
05-04-2009, 09:01
Tycker detta verkar jättebra, ekologiskt och närodlat måste vi vara rädda om. Det kommer säkert att dyka upp flera sådana här evenemang, det ligger i tiden. Tror säkert ni får många besökare. Lycka till!
Ni har väl kollat in tävlingsgrenarna så att ni sår för att vara med och delta i detta! :-)
Meriona
03-05-2009, 09:18
Vilka skojiga grenar! Stackars domaren som ska räkna antalet chilifrukter.
En liten påminnelse... vill gärna se lite anmälningar från er Odla-vänner!
Dags att anmäla dig nu! Sista anmälningsdatum är 20 augusti!
Stor chans att finfina priser!
FÖRTYDLIGANDE!!!
Vi har förstått att ordet "egenodlat" kan misstolkas!
Det handlar om växter som du har i din trädgård, på din balkong, odlingslott e. dyl. Du behöver inte ha frösått dem själv, du kan ha köpt en planta som du sedan vårdat ömt hela sommaren.
Man tävlar alltså med egen skörd, du kan inte gå till grannen och ta hans morötter, utan du måste dra upp dem från din jord.
Hoppas vi rätat ut några frågetecken och hoppas ni vill stödja oss i detta evenemang och anmäla er som tävlande senast den 20 augusti!!!
Meriona
14-08-2009, 07:41
Jag tror tyvärr att den krockar med skördefesten på Värmlandsnäs som också är den helgen. Men hoppas att ni får mycket folk ändå!
Ursäkta att jag stör igen!
Men är det så att INGEN från det här forumet över huvudtaget är intresserad av den här tävlingen? Ni får gärna tala om varför i så fall... så vi lär oss vad vi gjort tokigt.
Hoppas på antingen anmälningar, eller svar i tråden...
HAr sedan mycket länge helt andra planer för den helgen!
Meriona
17-08-2009, 11:48
Ja så är de nog mest, att det är så mycket den här tiden. För min del står det Svampens Dag i almanackan den dagen. Det är dessutom skördefest, Bockstensturen och kräftskiva den helgen. Och träff med Pelargonsällskapet.
Jag har totalmissat denna tråd. Kan bara tala för mig själv, jag hade tyckt att det skulle vara JÄTTEKUL att vara med och tävla, helst i så många kategorier som möjligt!! Om jag sedan kunde bjuda på sämsta resultatet så gör det inget, men jag älskar tävlingar. Jag både odlar och kokar ätabart av det. Mer sådant i vårt land, oj så himla kul!! Tänk och få ställa ut sin pelargon tex, häftigt!!! Hoppas ni får det jättekul, jag tycker för min del att det är lite långt att resa. Men nu när jag sett tråden så har nyfikenheten väckts. Jag förstår inte att inte flera nappat, men jag kanske är indoktrinerad av resande i Storbritannien, de kan verkligen konsten att göra festligheter av så mycket jämfört med oss. Inte bara i trädgårdssammanhang alltså.
CITAT (ABCiV @ 16-08-2009, 20:32)

Ursäkta att jag stör igen!
Men är det så att INGEN från det här forumet över huvudtaget är intresserad av den här tävlingen? Ni får gärna tala om varför i så fall... så vi lär oss vad vi gjort tokigt.
Hoppas på antingen anmälningar, eller svar i tråden...
Tyvärr är det så att många läser inte avd. så här långt ner.
Prova att lägga en tråd i småprat......kanske det går bättre.
Lycka till.
Tack för era svar! Jag har nu lagt en tråd i Småprat oxå, tack för tipset!
Wilmer, hoppas du överbryggar avståndet och kommer!
Meriona
03-09-2009, 18:14
Lycka till för er nu i helgen ABC!
Jag hoppas ni fick det kul!! Jag kunde deltagit i vem fick flest ruttna potatisar o lökar i år tävling

Hade en rejäl morot faktiskt.
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du
klicka här.