EKLO
Rödbo plantskola utanför Göteborg är en väldigt trevlig för mig nyupptäckt oas (var där för första gången förra året). Är det nån av er som vet hur de är när det gäller rosor?

Passar på att också fråga: Jag köpte eg. ingenting när jag var där föra året (var där för sent på säsongen) men har för mig att de också hade en massa grönsaksplantor att sätta på friland - någon som vet?
*Ulrica*
Jag har också hört att de ska ha grönsaksplantor men jag har aldrig varit där vid den tiden så jag vet inte.

Ang. rosor så har du ju Florinska Rosengården ligger relativt nära Rödbo, i Hålta, på väg mot Marsstrand. Jag köpte en ros där förra året på min födelsedag.

Russeliana:
[attachment=32439:russeliana1.jpg]
EKLO
CITAT (*Ulrica* @ 27-03-2009, 09:58) *
Ang. rosor så har du ju Florinska Rosengården ligger relativt nära Rödbo, i Hålta, på väg mot Marsstrand. Jag köpte en ros där förra året på min födelsedag.

Hej och tack - jo Florinska känner jag till, men grejen med Rödbo skulle ev. kunna vara att man kan slå ett antal flugor i samma smäll. Var min tanke och fundering. Eftersom jag är utan bil och så.
*Ulrica*
CITAT (EKLO @ 27-03-2009, 10:39) *
Eftersom jag är utan bil och så.
slap.gif Ja, just det. Förlåt...
Jag vet inte hr mcket rosor de har på Rödbo faktskt.
Eva i Höga
EKLO, jag vet att de brukar ha ganska mycket rosor där, har dock aldrig köpt någon. Bor väldigt nära så jag brukar slinka in där ganska ofta och alltid hittar man något. Har tänkt att plantera några rosor i år och då köper jag dem där eftersom det är nära - om de har de jag vill ha förstås.
Snigelhatare
Jag har köpt rosor i Rödbo och varit nöjd. Florinska har rosor men ägaren avskräcker.
*Ulrica*
CITAT (Snigelhatare @ 30-03-2009, 13:36) *
Jag har köpt rosor i Rödbo och varit nöjd. Florinska har rosor men ägaren avskräcker.
giggle.gif Håller med. Charmkurs kanske?
Eva i Höga
CITAT (Snigelhatare @ 30-03-2009, 13:36) *
Florinska har rosor men ägaren avskräcker.

Det är tydligen allmänt känt. Tänk så mycket han förlorar på det.
Lindbergskan
Hejsan!

Jag tycker oxå att Rödbo plantskola är en väldigt mysig plantskola, dessutom har dom många olika sorters sommarblommor. Men jag passar på att fråga om det finns någon som kan rekommendera någon bra plantskola med mycket växter i runt Göteborg?
sofia75
När jag var på Florinska förra året fick jag en utskällning när jag påpekade att öppettiderna på nätet inte stämde. Verkligen charmig kille... Kvinnan var dock trevligare. Trodde att man ville måna om sina kunder när man driver verksamhet. Rödbo är däremot ett trevligt ställe med kunnig personal och bra sortiment.
d96moe
CITAT (sofia75 @ 17-04-2009, 20:16) *
När jag var på Florinska förra året fick jag en utskällning när jag påpekade att öppettiderna på nätet inte stämde. Verkligen charmig kille...

Var precis där efter att har läst om dem i allt om trädgård. Vilken miss! Har nog aldrig blivit sämre bemött och en i sällskapet blev utskälld tre gånger för att ha lyft på rosorna för att se hur de såg ut. Hmm.. Man kanske vill titta på de olika exemplaren innan man väljer vilken man ska köpa eller? Det kändes som om han inte ville sälja några rosor utan bara ha de för sig själv. Vi hade tänkt köpa en del rosor men jag vägrar att ge honom några pengar.
Hur som helst, där sätter jag aldrig min fot igen.
//Moe
Christina i Taxinge~
CITAT (d96moe @ 27-07-2009, 15:32) *
Var precis där efter att har läst om dem i allt om trädgård. Vilken miss! Har nog aldrig blivit sämre bemött och en i sällskapet blev utskälld tre gånger för att ha lyft på rosorna för att se hur de såg ut. Hmm.. Man kanske vill titta på de olika exemplaren innan man väljer vilken man ska köpa eller? Det kändes som om han inte ville sälja några rosor utan bara ha de för sig själv. Vi hade tänkt köpa en del rosor men jag vägrar att ge honom några pengar.
Hur som helst, där sätter jag aldrig min fot igen.
//Moe

Hehehe......kan inte låta bli att tänka mig hur den surgubben skulle reagera om ett helt gäng forumister plötsligt kom till hans plantskola! whistling.gif
Då skulle det lyftas många roskrukor och kommenteras om både det ena & andra! naughty.gif

Han fick väl dåndimpen!

Erika i Sandviken
CITAT (Christina i Taxinge~ @ 27-07-2009, 19:22) *
Hehehe......kan inte låta bli att tänka mig hur den surgubben skulle reagera om ett helt gäng forumister plötsligt kom till hans plantskola! whistling.gif
Då skulle det lyftas många roskrukor och kommenteras om både det ena & andra! naughty.gif

Han fick väl dåndimpen!

Ska vi uppfatta det som en utmaning Christina ?? naughty.gif
Christina i Taxinge~
Har du vägarna förbi Göteborg, Erika...? smile.gif tongue.gif
Det har ju inte jag för tillfället, men alla ni som bor i Göteborgsområdet kan väl samlas till forumträff på Florinska?!
Ta med glatt & vetgirigt humör, termos & mackor så ni kan ha picknick, kameror att föreviga med och ladda med massor av frågor till den kunnige ägaren!
EKLO
Jag som startade den här tråden i våras köpte till slut min första ros på just Florinska. Fick en utmärkt trevlig och kunnig pratstund med ägaren och hans medkompanjon. Rosen blev en Aicha som växer fint, och Florinska besöker jag gärna igen.
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon