|
Hej ! Har ni smeknamn på era katter ? Tisse: Tutte, Kungen, Snyggingen, Pussis, mammas gosing Kraken: Takis, Bakis, Kraky Baky Musse Pigg: Mussis, Busis, Bäbisungen Jerry: Perry, Lille-Man, Minstingen, Buse Dom är för rara alla 4.
Eva-Helene
28-03-2009, 09:53
Findus: Lillponken, Lillgubben, Goseponken Lilja: Lilljänta, Kissegumman
Min man kallar katterna för skitkatter för att dom inte vill ligga i hans knä.... Mattekatter båda två....
min går under namnet "knattefnatt".. det har han hetat sedan han var unge. Nu vid elva kilo!!!! är det mest komiskt. Men hans riktiga namn passar utmärkt, han heter goliat.
MayaLisa
28-03-2009, 16:45
Han heter Nisse och går under namnen ; Nisse-tass, pisse-tuss, lill-fjant eller elände. /Maya
Monarda
28-03-2009, 17:41
Vår katt döptes till Bamse av förra ägaren men så fort han kom till oss blev det Bassen. Sonen kallar honom 'Luddfejs' och ibland får han heta 'Basselusken'. Kattskrälle passar också som benämning ibland.
Morre: Tudde, Tudor, kungen, KF (Kattfan) Morre-mopps....kärt barn har som sagt många namn...
susanneedgren
28-03-2009, 20:26
Smilla = Smillis, Smurfan, Snuttan, Älskling, Snuttis och så vidare!
[attachment=32495:IMG_2283_mindre.jpg]
Skrutt, Bebis ,kissekatt ,stollaprov,mattes pojk !tänk va man kan bli larvig med dom hihi !
Lilla Selma
28-03-2009, 22:32
Sture kallas för Thule, Thulemannen, Sturekatten. Eskil kallas för Eskepälsen (han är långhårig) eller Fjäskil.
Monarda !han ser grym ut  en cool katt !
CITAT (Monarda @ 28-03-2009, 17:41)  Vår katt döptes till Bamse av förra ägaren men så fort han kom till oss blev det Bassen. Sonen kallar honom 'Luddfejs' och ibland får han heta 'Basselusken'. Kattskrälle passar också som benämning ibland.  Ooohh så lik min Tisse: Bisse, Kungen, Biffen, Tutte, Putte m.m. CITAT (Motti @ 28-03-2009, 21:23)  Skrutt, Bebis ,kissekatt ,stollaprov,mattes pojk !tänk va man kan bli larvig med dom hihi ! Visst blir man lite larvig  och sedan har man en speciell röst också  när man pratar med dom.
skånepåg
29-03-2009, 09:21
Molly: Lurvis, tassetisen, sötegumsan, knäppis och många därtill
skogstroll
29-03-2009, 10:03
här blir det mest "kattjävel" eller "kattskrälle", fast lite kärleksfullt även om hon är rätt knepig ibland
Ingrid Zon3
09-04-2009, 23:00
Simsim kallas även Fröken Fräken, Simone (med franskt uttal), stumpegumpan, älsklingskissen, sötnosen och fegis (mest när det regnar). Men aldrig kattskrälle eller liknande!
[attachment=33033:IMG_1136.JPG]
Hittade på ett nytt i dag till min "pojk" Luffserumpan  när han luffsar i väg och man ser homom bakifrån så ser han ut som en liten björn därav "luffserumpan!
zaaritha
09-04-2009, 23:11
Detta har ju vart uppe förut, men: Zirran= Zirremuttemiss Zillas= Sillerumpestump Curry= Curry B Burkert Speedy= Spider Zingo= Zingo Guldöga Saffran= Saffelaffe Topas= Toppesyn Zorba= Sorbelino Soda= Sodamanicken Whisky= wiskypinnen.
DragonLady
10-04-2009, 19:41
Oj.... har hur många namn som helst på mina pälsar ...denna herren t.ex kallar jag Mäster, den svarte, grils, grissisis, isse, mammas bäb (fast han e ju 11 år snart  ) och många namn till
VAd är det man säger: Jo kärt barn har många namn... Katterna inte undantagna  Nandinis Sir Lancelot till vardags kallad Prinsen. Beroende på sysselsättning även kallad, tjockis, terrorosten, busen eller kattfan.  Zwelabos Chizulo till vardags Chippen. Även han har många namn, fjanten, knas, lillen och myspys. Jag tror att de olika namnen också beskriver våra katters karaktärer ganska bra. Man behöver nog inte vara siare för att förstå vem som ställer till med bus och vem som gillar att mysa med matte under täcket...
ampersson
12-04-2009, 17:27
Dani: Danyboy eller boyen. Sixten: Birris Dixie: Dixpix, pixie, råttan och alla 3 går under samlingsnamnet Ligisterna. =)
karlsdal
14-04-2009, 11:55
Till att börja med så kom vi inte på nåt namn till katten...så tillslut fick han heta Kissen. Husse kallar honom för Blobben, han ser ut som en blob eller som en barbapappa när han sitter. Jag kallar honom för tisse-pisse, pissen, pissemisse, kiss(e)katten, skrutten eller kattuschling (sagt med kärlek). Vad hundarna kallar honom för kan vi bara gissa
lottapotta
28-04-2009, 08:14
Vad roligt att läsa alla smeknamn! [attachment=33959:Harry3.jpg] Denne vackre gosse hette Harry, och blev till mattes stora förtvivlan överkörd för inte så länge sedan... Han kallades Mattes Silverprins och Harsan Tarzan m.m. [attachment=33960:Snygge_Fritz.jpg] Det här är Fritz och han kallas Frille, och eftersom han är född i Lejonets tecken (6 augusti) kallas han Lejonkungen. Eftersom han är 40% perser har han jätteögon och en liten, liten nos, och ser ofta ut som en uggla, så ibland kallas han det också. Jag brukar hitta på sånger åt honom som handlar om honom, och då blir han MYCKET stolt...
Danne031
09-05-2009, 00:02
Vi bodde tidigare i lägenhet och tog en av min mammas bondkattungar, det var en hane som fick heta Pelle. Lång historia kort så flyttade han tillbaks ut till landet och efter ett drygt år så var veterinären på hästbesök. Pelle kommer gående och veterinären säger "nämen vilken söt tjej". Tjej? säger mamma Igår fick Pelle sin femte kull med småttingar, det blev liksom aldrig någon namnändring
lyxhustrun
12-05-2009, 17:05
Bebis,lilla tjockis och Sigge pigge päronpung, husse kallar honom för säckpipan han ser ut som en sådan när han ligger ner, benen rätt ut och svansen rakt upp och den lilla tjockismagen på sidan.
Den som inte tycker om katter har varit mus i tidigare liv
CITAT (lyxhustrun @ 12-05-2009, 18:05)  Den som inte tycker om katter har varit mus i tidigare liv Haha, den gillade jag! [attachment=34607:forumozzy.JPG] Ozzy var en vilsen kattunge som förirrat sig från sin familj på något sätt när han var liten. Skelögd och dan men sötast i världen. Han fick sitt namn efter Ozzy Osbourne, den förvirrade versionen. Ossitossi, mammas pojk, prinsen, prickmage. [attachment=34608:forumsmidas.JPG] Midas var stor, även som kattunge, och uppvuxen med sin familj på traditionellt sätt. Middepidde, klumpfot, mammas gosepojk, dumkatt. Tjockis får de heta båda två.  Och ropar jag på dem tillsammans blir det Kattingarna, Pojkarna, Mammas hästar. Och ja, jag längtar efter barn och har för första gången använt mina katter som substitut. Gammelkattan fick aldrig höra att hon var mammas någonting.  Många smeknamn hade hon ändå.
Micke E
13-05-2009, 16:42
Romestompan Heter Tessie och syrran hennes Tickie. Förra ägarna trodde det var en hankatt de hade resten får ni räkna ut själva
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.
|
|
 |
|
|