Full version: Engelska humorserier
zaaritha
"Jeeves and Wooster", är väl en urbra serie?
Wooster är ju Dr House nu!
Jag läste alla PG Woodhouse´s böcker på 70-talet o skrattade högt!
Verkligt bra böcker!
Åsa, mälardalen zon 2
Japp jag har haft Jeeves and Wooster boxen (ej svensk text) i flera år så jag har sett hela serien flera gånger, och nu kan man ju även få tag på svensktextade DVD skivor.
Motti
Har just fått hjärnsläpp men jag gillade "Hyacint"gick på tv4+kan bara inte för mitt liv komma på vad serien hette ! confused.gif "Ett Herrans liv "fick man många härliga skratt till giggle.gif
Biggan_
CITAT (Motti @ 28-03-2009, 21:41) *
Har just fått hjärnsläpp men jag gillade "Hyacint"gick på tv4+kan bara inte för mitt liv komma på vad serien hette ! confused.gif "Ett Herrans liv "fick man många härliga skratt till giggle.gif

Skenet bedrar hette serien med Hyacint. En helt sanslös lady! tummenupp.gif
kasam
CITAT (Biggan_ @ 29-03-2009, 00:28) *
Skenet bedrar hette serien med Hyacint. En helt sanslös lady! tummenupp.gif

Absolut en favorit!!! Hon är helt fantastiskt och även de andra i serien... systrarna o svågern till exempel.... rotfl.gif
Azur
Två väldigt bra men inte särskilt uppmärksammade brittiska humorserier är "The IT Crowd" (som handlar om en datasupportavdelning på ett kontor) och "Black Books" (som handlar om en liten bokhandel). Det är lågbudgetserier men välskrivna och med bra skådespelare, lite ungefär som Ett Herrans Liv eller Fader Ted.
Åsa, mälardalen zon 2
Black Books har jag inte sett men IT Crowd eller IT Supporten som den hette när den gick på TV4 såg jag, men det var lite väl sent de sände den.

My Hero är ju också en kul serie.
Monica M zon 4
Jag gillar också engelska serier. Jeeves and Wooster är en riktig höjdare. Coupling är också jättebra. Jag har köpt alla dvd-skivorna och kollar på dem ibland när jag har tråkigt. Sitter och skrattar högt framför tvn!
Aqvakul
Jag har alltid gillat engelsk humor - allt från Monty Python till the Office.
Farbror Blå
CITAT (Azur @ 29-03-2009, 12:06) *
Två väldigt bra men inte särskilt uppmärksammade brittiska humorserier är "The IT Crowd" (som handlar om en datasupportavdelning på ett kontor) och "Black Books" (som handlar om en liten bokhandel). Det är lågbudgetserier men välskrivna och med bra skådespelare, lite ungefär som Ett Herrans Liv eller Fader Ted.

ÅÅ Fader Ted, deeeet är roligt=)
Motti
Såg något nytt Engelskt humorprogram i dag som hette "Håll käfften världen " det var faktiskt kul giggle.gif tror det va på tv 2.

Tack för ni hjälpte mig med "hjärnsläppet ! slap.gif Skenet bedrar "hette ju den serien !jag har nog set tre omgångar av den och det är lika roligt varje gång den stackars grannen som Hyacint sjunger för då och då laugh.gif ."Helt hysteriskt" gillade jag, dom två gammla hippiespillrorna som inte kan släppa sextiotalet.
Det borde vara mycket mer humorprogram på tv.Mr Bean är ju ganska kul också.
Motti
Ingen som såg "Håll käfften världen " ?det va ju jättekul vet jag !
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon