Full version: Dagens BILD
svennis
Bourbonros, växer kraftigt, 3m , doft o zon III-IV
Återblommar på hösten... smile.gif

Wrams Gunnarstorp v.JPG

Wrams Gunnarstorp x.JPG

AnnammA
En ros med rejäl växtkraft(iallafall i min varma zon), men relativt taggig att tas med när det är dags för beskärning(snart!). En av mina favoriter i trädgården.
Ezereht
Den är jättefin smile.gif Söt när den klättrar och hänger sådär, fast lite spretig?
renate
CITAT (AnnammA @ 29-03-2009, 12:12) *
En ros med rejäl växtkraft(iallafall i min varma zon), men relativt taggig att tas med när det är dags för beskärning(snart!). En av mina favoriter i trädgården.

Åh så vacker den är Anna,jag vet inte om sticklingen jag fick av dig har överlevt vintern i växthuset,en del ser lite dött ut men det kommer kanske nytt nerifrån,de var ja rotade.
noranettan
Det är en underbart vacker ros. LÅG har flyttat den från bourbonnerna till wichuranorna. Det blev genast bättre här hos mig eftersom bourbonnerna inte vill växta här! tummenupp.gif
Kajsa
Åh så fina foto, ser fram emot att den blommar i sommar, växte på bra förra sommaren, så nu så måste den blomma.
AnnammA
CITAT (renate @ 29-03-2009, 16:56) *
Åh så vacker den är Anna,jag vet inte om sticklingen jag fick av dig har överlevt vintern i växthuset,en del ser lite dött ut men det kommer kanske nytt nerifrån,de var ja rotade.

Det löser sig nog med det, Renate. Jag har inte pejlat av än vad som överlevt av mina rotade sticklingar än, och så blir det en ny sticklingssommar igen...
160kvm stort hus
Åh!

Jag tror jag är kär!

Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon