Platinum
Idag när jag var ute på en liten fotograferingsrunda i trädgården såg jag att vi haft besök av något djur som varit ner till ån och druckit vatten. Räv har jag sett i trädgården innan men tycker detta spår är för stort för att vara räv. Finns det någon som har någon teori om vad det kan vara för djur som varit på nattligt besök? Tassavtrycket är ungefär 10cm långt?

Sussie F-Flower
Har du inga fler foton på fler spår? Hunddjuren har inte fem tår i avtrycket så dessa kan du utesluta... Ser lite litet ut för att vara ett lo... g.gif Kan förmodligen vara ett kattdjur..
Ser du något fler spår med fem tår om du går ut och tittar, tror du...?

Ligger huset ensligt? Landskap?

Edit: Förlåt!!! Var tvungen att kika i mina spårböcker. Lon har ju bara fyra tår också... slap.gif
Platinum
CITAT (Sussie F-Flower @ 29-03-2009, 16:23) *
Har du inga fler foton på fler spår? Hunddjuren har inte fem tår i avtrycket så dessa kan du utesluta... Ser lite litet ut för att vara ett lo... g.gif Kan förmodligen vara ett kattdjur..
Ser du något fler spår med fem tår om du går ut och tittar, tror du...?

Ligger huset ensligt? Landskap?

Vårt hus och grannens är nära varandra sen är det 150 meter till nästa granne. Har en å på en sida av tomten och sen är det åkrar åt tre väderstreck, finns ett skogsparti bortom en av dessa åkrar i de andra riktningarna kommer det bebyggelse.

Här kommer ett foto till:

Sussie F-Flower
Vad bra att du hade fler foton. Gissar att det är utterspår du har fångat på bild... wub.gif
(ganska säker..)
Azur
Japp, röstar också på utter.
Aqvakul
Är också inne på "utterspåret"... yes.gif trevliga djur!!! wub.gif
Platinum
En tackar för hjälpen, nog var ni inne på rätt spår allt om man säger så wink.gif Denna jämförelsebild bekräftar er teori. http://ornkartan.ornskoldsvik.se/utter/utterspar.cfm

Det var ju trevligt att vi har sådan befolkning in på knuten smile.gif
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon